ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استرالیا اردوگاه پناهجویان در جزیره کریسمس را بازگشایی می‌کند

یک روز پس از آن‌که پارلمان استرالیا تصویب کرد که پناهجویان اردوگاه‌های جزایر دورافتاده می‌توانند در استرالیا درمان شوند، دولت محافظه‌کار این کشور یک اردوگاه پناهندگی را که شرایط مناسبی ندارد، بازگشایی کرد.

دولت محافظه‌کار استرالیا در بحث بر سر سیاست پناهجویی، تصمیم گرفت که اردوگاه پناهندگی جزیره کریسمس در اقیانوس هند را که شرایط مناسبی ندارد، بازگشایی کند. این اقدام پاسخی به مجلس نمایندگان این کشور است که روز قبل از آن لایحه‌ای به سود پناهجویان اردوگاه‌های جزایر دورافتاده تصویب کرد.

گروهی از پناهجویان که به جزیره نائورو فرستاده شدند - عکس آرشیوی

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا چهارشنبه ۲۴ بهمن / ۱۳ فوریه خبر تصمیم بازگشایی اردوگاه پناهندگی جزیره کریسمس را اعلام کرد.

اردوگاه پناهجویان در جزیره کریسمس در پاییز گذشته بسته شد.

موریسون روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان استرالیا شکست تلخی را تجربه کرد. نمایندگان پارلمان با انتقال پناهجویان بیمار از مراکز پناهجویی در جزایر دورافتاده، مانند نائورو و پاپوا گینه نو به داخل کشور موافقت کردند. این در حالی بود که دولت با این لایحه مخالفت کرده بود.

اسکات موریسون روز چهارشنبه گفت تصمیم مجلس نمایندگان موجب افزایش پناهجویان خواهد شد و در نتیجه دولت اردوگاه جزیر کریسمس را بازگشایی می‌کند. اپوزیسیون نخست‌وزیر را متهم به تضعیف مرزهای کشور کرد.

استرالیا از سال ۲۰۱۳ پناهجویان کشورهای مختلف را که با کشتی، خود را به سواحل این کشور می‌رسانند در جزایر نائورو و پاپوآ گینه نو بدون امکانات کافی نگهداری می‌کند. این سیاست به‌منظور کاهش شمار پناهجویان در استرالیا در پیش گرفته شده است. با این حال مدافعان حقوق بشر همواره علیه سیاست‌های دولت دست به اعتراض زده‌اند.

در ماه مه آینده انتخابات پارلمانی استرالیا برگزار می‌شود و مسائل پناهندگی از جمله موضوعات کارزارهای انتخاباتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.