ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلند سفیر خود در تهران را فراخواند

وزارت خارجه هلند اعلام کرد که با این اقدام به اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران پاسخ داده است. ظریف در پاسخ گفت وزارت خارجه به دستور «دستگاه‌های کشور» دیپلمات‌های هلندی را اخراج کرده است.

سفیر هلند در ایران برای «مشورت» به کشورش فراخوانده شد. وزیر خارجه هلند گفته است که این تصمیم در پاسخ به رفتار «غیرقابل قبول» ایران است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به این اقدام گفت: «آنها سفیرشان را برای مشورت فراخواندند و ما هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا ببینیم نتیجه کار چه می‌شود».

استف بلوک، وزیر خارجه هلند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه هلند دوشنبه ۴ مارس / ۱۳ اسفند اعلام کرد که سفیر خود در تهران را فراخوانده است. وزارت خارجه هلند این اقدام را پاسخی به اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران دانسته است.

استف بلوک، وزیر خارجه هلندبا انتشار پیامی در توئیتر  اعلام کرد: «تصمیم بر این شد که سفیر در تهران برای مشورت‌هایی فراخوانده شود.» او افزود که اخراج دو دیپلمات کشورش از تهران غیرقابل قبول بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس وزیر خارجه هلند در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان این کشور یادآوری کرده که در ماه‌های گذشته به سفیر ایران در لاهه اطلاع داده که اخراج دو دیپلمات هلندی «غیر قابل قبول» است و اثرات زیان‌باری در روابط ایران و هلند خواهد گذاشت.

— Stef Blok (@ministerBlok) March 4, 2019

دولت هلند سال گذشته دو ایرانی را به خاطر نقش مشکوک تهران در ترور محمدرضا کلاهی و احمد نیسی، دو شهروند ایرانی‌ـ‌هلندی در خاک این کشور اخراج کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران عصر دوشنبه ۱۳ اسفند در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران درباره اقدام هلند در فراخواندن سفیرش از تهران گفت: «این موضوع در دستور کار دستگاه‌های کشور بوده و بر اساس تصمیمی که به وزارت خارجه ابلاغ شد ما دو نفر از دیپلمات‌های هلند را در واکنش به اخراج غیرقانونی دیپلمات‌هایمان اخراج کردیم. اینکه اخراج غیرقانونی گفتم به این علت است که مقامات هلندی هم اعلام کردند که اقدامشان درباره اخراج دیپلمات‌های ما مستند به هیچ شواهد یا سندی نبوده و اقدامی صرفا سیاسی صورت گرفته است.»

وزیر خارجه ایران در ادامه سخنانش با اشاره آینده پرابهام در روابط هلند با ایران گفت: «آنها سفیرشان را برای مشورت فراخواندند و ما هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا ببینیم نتیجه کار چه می‌شود».

محمدرضا کلاهی متهم بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است. او در هلند تکنیسین برق بود و در شهر آلمیره در نزدیکی آمستردام زندگی می‌کرد. کلاهی  ۱۰ دسامبر ۲۰۱۵، زمانی که برای رفتن به سر کار از خانه خارج شد، با شلیک چند گلوله کشته شد.

احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی، یکى از رهبران و بنیانگذاران «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» ‌۸ نوامبر ۲۰۱۷ مقابل منزلش در کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه بر اثر اصابت سه گلوله به سرش به قتل رسید.

همچنین ماه گذشته اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه وزیر اطلاعات ایران و دو شهروند ایرانی، اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، اعمال کرد؛ بهانه این تحریم‌ها نقشه ایران برای ترور ناموفق در فرانسه و دانمارک بوده است.

اسدالله اسدی دیپلمات سفارت ایران در وین بود که سال گذشته میلادی در آلمان بازداشت شد و به بلژیک تحویل داده شد. سعید هاشمی مقدم معاون وزارت اطلاعات و مدیر دستگاه اطلاعاتی ایران معرفی شده است.

پانویس:

این خبر با واکنش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به روز شد

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    نظام سیاسی جمهوری اسلامی، نظامی است بر اساس قواعد غلط و قرون وسطایی که عده ای لات در مرکز آن کشور و مردم را به ورطه نابودی کشانده اند. باعث تاسف است که جمهوری اسلامی در این شرایط دشوار دست به ترور مخالفان خود می زند. این نظام اگر صد سال دیگر هم به زیست نامشروع خود ادامه بدهد اصول اولیه انسانی را نخواهد آموخت.