ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اقدام به خودکشی گروهی از بیماران مبتلا به اعتیاد در یک کمپ ترک اعتیاد در ایران

گروهی از معتادان در مرکز بازپروری آبشورک در بندر عباس در اعتراض به بدرفتاری‌ها اتاقشان را به آتش کشیدند. ۱۱ مجروح و یک کشته.

گروهی از معتادان که برای ترک اعتیاد در مرکز بازپروری آبشورک در بندر عباس نگهداری می‌شدند، به طور دسته‌جمعی اقدام به خودکشی کردند. غلامحسین رازمند، مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان با تکذیب اقدام به خودکشی معتادان گفته که در مرکز بازپروری آبشورک «حادثه‌»‌ای رخ داده.

مرکز بازپروری آبشورک در بندر عباس (عکس: توییتر)

آتش‌نشانی بندرعباس سه‌شنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد که گروهی از معتادانی که برای ترک اعتیاد در یک مرکز بازپروری در آبشورک بندرعباس نگهداری می‌شدند، در اعتراض به بدرفتاری‌ها و شرایط نامناسب کمپ اقدام به خودکشی کردند. این خبر چهارشنبه ۱۵ اسفند در رسانه‌های داخلی بازتاب پیدا کرد. بر اساس این گزارش‌ها بیماران مبتلا به اعتیاد در را از داخل به روی خود بستند و تهدید کردند که اتاق را به آتش می‌کشند. بعد از یک ساعت و نیم آن‌ها واقعاً اتاق را به آتش کشیدند. آتش‌نشانی بندر عباس اعلام کرد که مأموران برای نجات بیماران ناگزیر شدند دیوار را بشکنند. در این آتش‌سوزی ۱۱ نفر از بیماران مجروح شد و یک نفر هم جانش را از دست داد.

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت دوشنبه ۶ اسفند از وجود مراکزی در ایران برای ترک اعتیاد خبر داده بود که در آن‌ها معتادان را کتک می‌زنند. این مقام وزارت بهداشت گفته بود:

 «متأسفانه تعداد زیادی مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز ایجاد شده که مسئولیت جمع‌آوری‌شان هم با وزارت بهداشت نیست و نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این حوزه اقدام کنند. مداخلات غیر پزشکی و غیر علمی بسیاری در این مراکز اتفاق می‌افتد. از جمله کتک زدن معتادان برای ترک اعتیاد.»

مرکز بازپروری آبشورک نیز زیر نظر وزارت بهداشت اداره نمی‌شد، بلکه اداره کل بهزیستی هرمزگان مسئولیت آن را به عهده داشت. غلامحسین رازمند، مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان اقدام به خودکشی بیماران مبتلا به اعتیاد در مرکز بازپروری آبشورک را تکذیب کرده است:

«واقعیت ماجرا این است که دو نفر از بیماران مقیم مرکز با زندانی کردن سایر بیماران در سالن اقدام به قفل در و آتش زدن پتوها کرده‌اند که فوری موضوع به آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس اطلاع داده شد.»

در بندرعباس ۵۶ مرکز ترک اعتیاد وجود دارد. استان هرمزگان در مسیر قاچاق مواد مخدر از پاکستان و افغانستان به ایران و از آنجا به سایر کشورهای جهان قرار دارد. آمار قابل اتکایی از نرخ اعتیاد در هرمزگان منتشر نشده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی تعداد معتادان استان هرمزگان را ۳۰ هزار نفر تخمین زده. برخی منابع خبری دیگر تعداد معتادان این استان ایران را دست‌کم ۴۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.