ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۴۰ درصد مردم کره شمالی گرسنه‌اند

سازمان ملل در گزارشی گفته است که به‌دلیل وضعیت فاجعه‌بار محصولات کشاورزی در کره شمالی حدود ۱۱ میلیون نفر از مردم این کشور از سوء تغذیه گسترده رنج می‌برند و به کمک نیاز دارند.

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که در کره شمالی ۴۳ درصد مردم (حدود ۱۱ میلیون نفر) به‌دلیل برداشت فاجعه‌بار محصولات کشاورزی دچار «ناامنی مزمن مواد غذایی و سوء تغذیه گسترده» هستند و به کمک نیاز دارند.

محصولات کشاورزی در کره شمالی نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش داشته است ـ عکس از آرشیو

سازمان ملل در این گزارش که چهارشنبه ۱۵ اسفند / ۶ مارس منتشر شده، با تأکید بر افزایش خطر سوء تغذیه و بیماری در کره شمالی، آورده است که این تعداد، ۶۰۰ هزار نفر بیشتر از شمار افراد دچار سوء تغذیه در سال گذشته میلادی است.

تاپان میشرا، نماینده و هماهنگ‌کننده سازمان ملل در کره شمالی در این‌باره گفت از این ۱۱ میلیون نفر، ۳،۸ میلیون نفر در وضعیت اضطراری به‌سر می‌برند و به کمکی معادل ۱۲۰ میلیون دلار (۱۰۶ میلیون یورو) نیاز دارند.

رژیم اقتدارگرای کره شمالی در سال گذشته بدترین برداشت محصولات کشاورزی را در بیش از ۱۰ سال گذشته ثبت کرد، و این موجب کمبود مواد غذایی در کشور شد. این میزان ۴،۹۵ میلیون تُن بود که نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش داشت. بلایای طبیعی، از جمله موج گرمای بسیار زیاد در ماه‌های ژوئیه و اوت، و پس از آن سیل‌های ناشی از گردباد سولیک، فقدان زمین‌های زراعی و همچنین کشاورزی ناکارآمد، عوامل دیگر چنین وضعیتی هستند.

از سوی دیگر، با افزایش شمار افرادی که نیاز به کمک دارند، سازمان ملل نیز مجبور شده است هدف خود برای کمک به مردم را از ۶ به ۳،۸ میلیون کاهش دهد. سازمان ملل به کسانی که بیشترین نیاز را دارند، کمک می‌کند و این اهداف در هیچ موردی به دست نیامده است زیرا فقط ۲۴ درصد از بودجه‌ای که سال گذشته درخواست کرده بود جمع‌آوری شده است. به‌گفته تاپان میشرا این «یکی از کمترین بودجه‌های بشردوستانه در جهان است».

کمبود بودجه با تحریم‌های شدید جامعه جهانی علیه کره شمالی به‌دلیل برنامه‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های  بالستیک این کشور وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

تاپان میشرا گفت برخی از سازمان‌ها مجبور شده‌اند حجم برنامه‌های خود را یا کاهش دهند یا متوقف کنند. او تأکید کرد که اهداکنندگان کمک‌ها «اجازه ندهند ملاحظات سیاسی مانع پاسخ به نیازهای بشردوستانه» شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۹ اسفند /  ۲۸ فوریه دومین دور مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای خود در هانوی را بدون حصول به توافق جامع برای خلع ‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به پایان رساندند.

ترامپ به اون وعده شکوفایی اقتصادی کره شمالی را داده بود. او در دور دوم مذاکرات بار دیگر تأکید کرد که پیونگ‌یانگ با خلع سلاح هسته‌ای به یک قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    در عوض با امریکا دشمن هستند و میخواهند امریکا را نابود کنند ! در عوض شکم رهبرشان سیر است و همه امکانات را در اختیار دارد !