ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به تل‌آویو – پاسخ اسرائیل: بمباران گسترده غزه

یک ماه قبل از آغاز انتخابات پارلمانی اسرائیل، تل‌آویو هدف دو راکت قرار گرفت. ارتش اسرائیل دست‌کم ۲۰ نقطه در غزه را بمباران کرد.

یک ماه قبل از آغاز انتخابات پارلمانی اسرائیل، تل‌آویو هدف دو راکت قرار گرفت. راکت‌‌ها از نوار غزه شلیک شده‌اند. کابینه امنیتی اسرائیل تشکیل جلسه داد و سپس بلافاصله ارتش اسرائیل غزه را بمباران کرد. حماس مسئولیت حمله به تل‌آویو را به عهده نگرفت. جهاد اسلامی در مظان اتهام قرار دارد.

سحرگاه جمعه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند: غزه

شامگاه پنجشنبه ۱۵ مارس/ ۲۴ اسفند ساکنان تل‌آویو غافلگیر شدند. این مرکز اقتصادی و تجاری هدف دو راکت قرار گرفت. ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکی از راکت‌ها در دریا سقوط کرده است. با این‌حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ساکنان تل‌آویو خبر داده‌اند که صدای چندین انفجار به گوش رسیده است. ارتش اسرائیل اعلام کرد که سامانه دفاع گنبد آهنین فعال شده. آژیر خطر در سراسر تل‌آویو طنین انداخت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم بلافاصله جلسه اضطراری کابینه امنیتی را تشکیل داد.

سحرگاه جمعه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند ارتش اسرائیل اعلام کرد که «مراکز ترور» در نوار غزه را بمباران کرده است. خبرنگاران مستقر در غزه گزارش داده‌اند که دست‌کم ۲۰ نقطه از این باریکه بمباران شد. بالگردهای ارتش اسرائیل دانشگاه شهر الزهراء، یک ایستگاه پلیس، بندر خان یونس و چند ساختمان در جنوب و شمال غرب غزه را بمباران کردند. همزمان یک گلوله خمپاره به سمت شهرک یهودی‌نشین «اشکول» شلیک شد.

شامگاه پنجشنبه ۱۵ مارس/ ۲۴ اسفند: تل آویو

صبح جمعه برای مدتی حملات ارتش اسرائیل متوقف شد. اما پهپادهای شناسایی اسرائیل در آسمان غزه حضور دارند. بعد از آنکه صدای آژیر در شهرک یهودی‌نشین نحال غوز بلند شد، ارتش اسرائیل بمباران غزه را از سر گرفت.

حماس مسئولیت حمله به تل‌آویو را به عهده نگرفت و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله به تل‌آویو هنگام دیدار نمایندگانی از شاخه نظامی حماس با نمایندگان دولت مصر برای تحکیم آتش‌بس اتفاق افتاد. جهاد اسلامی هم که تحت حمایت ایران است از پذیرش مسئولیت حمله به تل‌آویو خودداری کرد.

۹ آوریل انتخابات پارلمانی اسرائیل برگزار می‌شود. حمله به تل‌آویو ممکن است سرنوشت نتانیاهو در این انتخابات را دگرگون کند. بنیامین نتانیاهو یکشنبه ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان اعلام کرده بود که پس از مشورت با مقام‌های امنیتی اسرائیل مجوز انتقال ۱۵ میلیون دلار کمک مالی قطر به غزه را صادر کرده است. باریکه غزه محل زندگی دو میلیون فلسطینی است و ۱۲ سال است که در محاصره اسرائیل قرار دارد. محافظه‌کاران اسرائیلی منتقد این کمک مالی هستند و می‌گویند حماس با استفاده از این پول قدرتمندتر خواهد شد. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق اسرائیل چند روز بعد در اعتراض به پذیرش کمک مالی قطر  از میانجیگری مصر در درگیری اسرائیل با حماس به عنوان «تسلیم در برابر ترور» نام برد و استعفا داد.

با حمله به تل‌آویو و از سرگیری درگیری‌ها در غزه یک بار دیگر این بحران سربرآورده است. حماس اطمینان داده که عاملان حمله به تل‌آویو را شناسایی می‌کند. جیسون گرین بلت، نماینده ویژه ترامپ با انتشار پیامی در توییتر با این کلمات به رویدادهای شامگاه گذشته تا سحرگاه امروز واکنش نشان داده است:

«حماس با اعمال خشونت مخالفانش را سرکوب می‌کند و حالا با راکت شهرهای اسرائیل را هدف قرار می‌دهد. یک رسوایی.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.