ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راهپیمایی قرن» حامیان محیط زیست در فرانسه

یک‌روز پس از تظاهرات جهانی دانش‌آموزان در حمایت از محیط زیست، خانواده‌ها و فعالان فرانسه به خیابان آمدند. آنها به بی توجهی دولت مکرون معترضند.

علی‌رغم شعارهای دولت فرانسه در حمایت از محیط زیست،‌ شهرهای این کشور شاهد تظاهرات در اعتراض به بی‌توجهی به تغییرات اقلیمی هستند. حامیان محیط زیست از خردسال تا بزرگسال یه یک چیز معترضند:‌ کوتاهی دولت‌ها در اعمال سیاست‌های زیست‌محیطی فوری.

راهپیمایی حامیان محیط زیست در پاریس، ۱۶ مارس؛ یک معترض پلاکاردی دارد با این مضمون: «دل‌هایمان گرفته است» ــ عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک‌روز پس از تظاهرات جهانی کودکان و دانش‌آموزان در حمایت از محیط زیست، خانواده‌ها و فعالان محیط زیست شنبه ۱۶ مارس / ۲۵ اسفند در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به خیابان آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان نام تظاهرات خود را «راهپیمایی قرن» نامیده‌اند و مطالبه اصلی خود را پاسخ‌گویی دولت برای مقابله واقعی با تغییرات اقلیمی قرار داده‌اند.

یک گروه محیط زیستی در «طاق پیروزی» پاریس همزمان با تظاهرات جلیقه‌زردها در سوی دیگر آن گرد آمد. تظاهرات دیگری از میدان جمهوری تا اپرای گارنیه برگزار می‌شود. ده‌ها تظاهرات و کنش محیط زیستی دیگر نیز برای سایر شهرهای فرانسه برنامه‌ریزی شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هفته جاری فراخوانی پرشور برای شتاب‌بخشیدن به مبارزه‌ جهانی علیه تغییرات اقلیمی صادر کرد. او پیش از این نیز بارها به مسأله محیط زیست و گرمایش زمین پرداخته بود اما فعالان محیط زیست می‌گویند دولت او برای کاهش وابستگی فرانسه به سوخت‌های فسیلی به حد کافی تلاش نمی‌کند.

دیروز جمعه ۱۵ مارس نیز صد کشور جهان شاهد اعتراض دانش‌آموزان به بی‌توجهی به تغییرات اقلیمی بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.