ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس عوام بریتانیا طرح تعویق برگزیت را تصویب کرد

با تصویب مجلس عوام بریتانیا ترزا می‌ تعویق در اجرای برگزیت را پیگیری خواهد کرد تا مانع از آن شود که بریتانیا بدون دستیابی به یک توافق با اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج شود.

مجلس عوام بریتانیا تنها با یک رأی اختلاف با تعویق برگزیت موافقت کرد. بدین ترتیب ترزا می‌ تعویق در اجرای برگزیت را پیگیری خواهد کرد. مجلس اعیان بریتانیا نیز باید این طرح موافقت کنند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا چهارشنبه شب ۱۴ فروردین / ۳ آوریل با ۳۱۳ رأی موافق در برابر ۳۱۲ رأی مخالف، موافقت خود را با طرح درخواست تعویق برگزیت از اتحادیه اروپا اعلام کردند.

اکنون این طرح برای بررسی پنج‌شنبه ۱۵ فروردین / ۴ آوریل به مجلس اعیان بریتانیا خواهد رفت. اگر این طرح در مجلس اعیان نیز تصویب شود، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا مهلت بیشتری برای تصویب برگزیت از اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد. خواست ترزا می تعویق برگزیت به روز یکم خرداد / ۲۲ مه است.

مشخص نیست که آیا سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پیشنهاد ترزا می موافق خواهند بود یا خیر. رهبران این کشورها چهارشنبه آینده در یک نشست ویژه درباره نحوه ادامه برگزیت گفت‌وگو خواهند کرد. تمدید مهلت برگزیت باید توسط ۲۷ کشور عضو باقی مانده به اتفاق آراء تصویب شود. مهلت قبلی که تعیین شده بود ۲۳ فروردین / ۱۲ آوریل بود.

در صورت عدم تصویب طرح تعویق برگزیت این خطر وجود داشت که بریتانیا بدون دستیابی به یک توافق با اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج شود.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا نیز هشدار داده بود که خطر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدون دستیابی به توافق با این اتحادیه وجود دارد.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا جمعه ۹ فروردین / ۲۹ مارس برای سومین بار به طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی منفی دادند. دوشنبه ۱۲ فروردین / یکم آوریل مجلس عوام بار دیگر به هر چهار پیشنهاد نمایندگان برای جایگزینی طرح نخست‌وزیر رأی منفی دادند. رد طرح‌های پیشنهادی، بریتانیا را باز در بن‌بست برگزیت گرفتار کرد. فردای آن روز مایکل بارنیه، رئیس گروه مذاکره‌کننده اروپا اعلام کرد که خروج بدون دستیابی توافق با اروپا برای بریتانیا محتمل‌تر شده است.

نخست‌وزیر بریتانیا روز گذشته (چهارشنبه) با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اپوزیسیون، دیدار کرد تا برای دست یافتن به مصالحه‌ای درباره برگزیت تلاش کند. دو طرف پس از این دیدار گفت‌وگوها را سازنده خواندند. مذاکرات ترزا می و جرمی کوربین روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

حزب کارگر بریتانیا از ماندن این کشور در اتحادیه گمرکی اروپا دفاع می‌کند. براساس این طرح کسانی که در اروپا هستند اجازه دارند بدون تعرفه و آزاد به تجارت خود ادامه دهند اما برای همه کالاهایی که وارد اروپا و بریتانیا می‌شوند تعرفه اضافی وضع می‌شود. بیشتر محافظه‌کاران بریتانیا با این طرح مخالف هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.