ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله‌های هوایی متعدد اسرائیل به مواضع نظامی سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از چندین حمله‌ هوایی اسرائیل به سه هدف در خاک سوریه خبر داد. گفته می‌شود در مجموع ۱۷ سرباز سوری در این حمله‌ها مجروح شده‌اند.

در حمله‌های هوایی اسرائیل به مواضع نظامی در سوریه دست‌کم شش نفر زخمی شدند. تلویزیون دولتی سوریه برخورد موشک با یک آکادمی نظامی در استان حماه را تایید کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما اعلام کرد حمله‌های بیشتری صورت گرفته و یک مقر نظامی تحت حمایت ایران هم از اهداف این حمله‌ها بوده است. هنوز از شمار تلفات قطعی خبری در دست نیست.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، یک حمله هوایی اسرائیل در ساعات ابتدایی روز شنبه ۱۳ آوریل/ ۲۴ فروردین به مقری نظامی در مرکز سوریه صورت گرفت که به زخمی شدن شش سرباز و تخریب چند ساختمان منجر شد.

تلویزیون دولتی سوریه از یک مقام نظامی نقل کرد که هدف حمله هوایی یک آکادمی نظامی در حوالی شهر مصیاف در استان حماه بود.

این آکادمی نظامی غالباً تحت عنوان مدرسه حسابداری شناخته می‌شود.

آسوشیتد پرس همچنین گزارش کرد جنگنده‌های اسرائیل موشک‌ها را از حریم هوایی لبنان به سوی سوریه شلیک کرده‌اند و سامانه دفاع هوایی سوریه برخی از موشک‌ها را سرنگون کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اما گفت حمله‌های هوایی اسرائیل به سه هدف برخورد کرده است و در مجموع ۱۷ سرباز سوری در این حملات مجروح شدند.

این نهاد همچنین خبر از کشته شدن شماری از افراد داد اما بر اساس این گزارش معلوم نیست چند نفر جان خود را از دست داده‌اند و آیا ایرانی‌ها یا جنگجویان تحت حمایت ایران در میان آنها بوده‌اند یا نه.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حمله‌های اسرائیل علاوه بر مدرسه حسابداری، مرکز توسعه موشکی در روستایی نزدیک مصیاف و همین‌طور یک مقر نظامی تحت حمایت ایران در همان حوالی را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل معمولاً درباره گزارش‌های مربوط به حمله‌های هوایی این ارتش به سوریه اظهار نظر نمی‌کند اما با این حال اخیراً حمله به مواضع ایران در سوریه را تایید کرد.

آخرین حمله‌ای که تلاویو آن را تایید کرد در ماه مارس رخ داد.

در مورد حمله اخیر اما هنوز ارتش اسرائیل اظهار نظر نکرده است.

ایران متحد نزدیک بشار الاسد است و مستشاران نظامی و هزاران جنگجو را از سراسر منطقه به سوریه گسیل کرده است تا به رژیم این کشور در جنگ هشت ساله با گروه‌های مختلف اپوزیسیون و شبه‌نظامیان شورشی کمک کند.

اسرائیل ایران را بزرگ‌ترین تهدید خود در منطقه می‌داند و اعلام کرده است حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

اواسط زمستان سال گذشته (بهمن ۹۷) در حمله اسرائیل به مواضع سپاه قدس دست‌کم ۱۲ عضو سپاه کشته شدند.

ایران هیچ‌گاه تلفات خود در حمله‌های اسرائیل را مخابره نکرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.