ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار خوزستان: برادران حشدالشعبی برای ما ماشین‌آلات آوردند

در پی گسترش اعتراضات به حضور نیروهای حشدالشعبی عراق در ایران، استاندار خوزستان گفت آن‌ها تنها برای کمک برای مقابله با سیل آمدند و اکنون نیز رفته‌اند.

با گسترش اعتراضات نسبت به ورود نیروهای حشدالشعبی عراق به خاک ایران، استاندار خوزستان می‌گوید چون کمبود ماشین‌آلات وجود داشت حشدالشعبی‌ها این کمبود را جبران کردند و اکنون نیز رفته‌اند.

هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشد الشعبی در پلدختر

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره حضور نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) در ایران چنین توضیح داد که در جریان سیل خوزستان «نیاز به ماشین‌آلات» وجود داشت و «از همین رو، برادران عراقی ما یک‌سری ماشین‌آلات نظیر بیل مکانیکی، کمپرسی و آمبولانس آوردند».

او افزود: «تنها علت حضور این نیروها همین موضوع بوده و دلیل دیگری در کار نیست».

ابومهدی المهندس، فرمانده ارشد حشد‌الشعبی دوشنبه ۲۶ فروردین در مسجد اعظم اهواز اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی در استان خورستان مستقر شده است.

پیش از آن در روز شنبه ۲۴ فروردین ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد ورود صدها تن از نیروهای حشد‌الشعبی به بهانه کمک به سیل‌زدگان در استان‌های خوزستان و لرستان را تأیید کرده بود.

ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران انتقادهایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و شماری از کاربران حتی از آن با عنوان «اشغال ایران» یاد کردند.

عبدالکریم حسین زاده و بهرام پارسایی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته پنج‌شنبه ۲۹ فروردین در توئیتر به حضور نیروهای نظامی خارجی در مناطق سیل‌زده ایران اعتراض کردند.

به‌گفته استاندار خوزستان حشدالشعبی‌ها حتی بیمارستان صحرایی نیز آورده بودند که به آن‌ها گفته‌شده به بیمارستان صحرایی نیاز نیست، اما از آن‌ها ۳۰ بیل مکانیکی خواسته شده بود که ۲۰ دستگاه آوردند و قرار است ۱۰ دستگاه دیگر نیز بیاورند.

غلامرضا شریعتی همچنین انتشار تصویری از شرکت حشدالشعبی در ستاد مدیریت بحران را تکذیب کرد و گفت: «برادران عراقی در هیچ‌کدام از جلسات مدیریت بحران چه در استان چه شهرستان‌ها شرکت نکرده‌اند.»

او تأکید کرد که هیچ نیروی انسانی‌ای به کشور نیامده، بلکه این نیروها «به همراه ماشین‌آلات خود به کشور آمده و تشریف هم بردند».

استاندار خوزستان این حرف را که در ایران به اندازه کافی نیروی انسانی وجود دارد « بسیار درست» خواند اما افزود: «حشدالشعبی آمد تا به ملت دوست و برادر خود ایران نشان دهد که کمک‌ها دوطرفه است.»

اشاره شریعتی به کمک‌های ایران در مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) است.

برخی حضور نیروهای حشدالشعبی در ایران را برای سرکوب اعتراضات مردم سیل‌زده عنوان کرده بودند. هفته گذشته خبرهایی درباره درگیری نیروهای سپاه پاسداران با روستائیان خوزستان منتشر شده بود.

امروز، جمعه ۳۰ فروردین به دلیل وقوع مد اکبر، حجم آب در رودهای اروند رود و کارون افزایش یافت و در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان حالت فوق‌العاده اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    رژیم ملاها میگوید حشد الشعبی رو برای داشتن این تجهیزات گران قیمت به ایران آوردن و آنها حاضر کلید این تجهیرات گرانقیمت رو به دیگران بدهند. باید پرسید این تجهیزات گران قیمت برای این گروه تروربستی با پولهای چه کسانی خریداری شده به غیر از مردم ایران . البته مردم آنقدر دروغهای اینچنینی شنیده اند میدانند که چون کار سردمداران رژیم نتیجه معکوس دادهو مردم آنها را به چسم اشغالگر میبیند میخواهند مسئله را اینگونه توجیح کنند.

  • علیرضا

    مرگ بر مسولان بی ناموس و قدرت طلب ایران

  • علیرضا

    تا دیروز میگفتند اگه عراقی را به درک واصل کردی ؛ میری بهشت. الان شدند نوکر عراقی ها. بدبختی ملت ایران بواسطه سیاست های اشتباه سپاه است

  • یوسف رحمانی از تهران

    نقل قول کنم از یک دانشجو در تهران که مادرش سوریه ای و پدرش عراقی ست: « برادران سپاهی هم برای عراقی ها و سوریه ها و شایدهم برای افغانها که مطمسن نیست، چنان سرکوب و تجاوز و کشتار کرده اند که در تاریخ عراق و خصوصا سوریه تجاوزات به زنان و و خصوصا دختران و پسران و مردان و کشتار و شکنجه سیستماتیک توسط توسط همه تروریستها ولی تحت امر سپاه پاسداران به یادگار زخمی عمیق که هرگز کهنه نخواهد شد خواهد ماند.او الف م ق نام دارد با هق هق گریه ادامه داد که من وقتی تر می بینم فکر میکنم تو هم قادر هستی به دختر عموی من تجاوز کنی و سر محمد اسحاق همنبلازی کودکی مرا ببری، اما در نهایت می بینم که تو ایرانی هم قربانی سپاه واسداران هستی. او گفت که سپاه پاسداران برایش همچون قوه ای شیطانی ست. او می گفت سپاه خانه به خانه دربدر بدو کوچکترین اغماضی سوریه ها را کشت شکنجه کرد زندان های مخوف کرد به زنان و دختران به طور سیستماتیک تجاوز کرد یا داد تا دیگر ا به ور دسته جمعی تجاوز کنند. حالا گویا نوبت خود ایرانیون رسیده. پایان نقل قول با ترجمه حداقلی.