ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تهدید آمریکا، «بهداشت جنسی» از قطعنامه خشونت جنسی شورای امنیت حذف شد

آمریکا گفته بود که ترکیب «بهداشت جنسی و تولید مثل»، رمزی برای اشاره به سقط جنین است. محافظه‌کاران دولت ترامپ با حق سقط جنین برای قربانیان خشونت جنسی در جنگ مخالف‌اند.

قطعنامه مقابله با خشونت جنسی در جنگ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اما تهدیدهای آمریکا باعث شد که ارجاعات این قطعنامه به ضرورت «بهداشت جنسی و تولید مثل» حذف شود. دولت محافظه‌کار در واشنگتن با «سقط جنین» مخالف است.

شورای امنیت، نشست درباره خشونت جنسی در جنگ، ۲۳ آوریل ــ عکس: AFP

قطعنامه مقابله با خشونت جنسی در جنگ به ابتکار آلمان تهیه شده بود. شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا دوشنبه ۲۲ آوریل گزارش داد که ایالات متحده به دلیل ارجاع قطعنامه به ضرورت تأمین به‌موقع «بهداشت جنسی و تولید مثل» برای قربانیان خشونت جنسی تهدید به استفاده از حق وتو کرده است. آمریکایی‌ها استفاده از ترکیب «بهداشت جنسی و تولید مثل» را اشاره‌ای رمزی به سقط جنین دانسته بودند.

قطعنامه مقابله با خشونت جنسی با تن‌دادن آلمان به خواست کاخ سفید سه‌شنبه ۲۳ آوریل به تصویب رسید. ۱۳ عضو به آن رأی مثبت دادند. چین و روسیه ممتنع بودند. آنها نگران اصرار آلمان بر گسترش نظارت سازمان ملل در مناطق جنگ‌زده به منظور مقابله با خشونت جنسی بودند.

رأی‌گیری پس از سخنرانی نادیا مراد، زن ایزدی برنده جایزه نوبل صورت گرفت. مراد برای مدتی به عنوان برده جنسی در اسارت داعش بود.

چرا آمریکا تهدید به وتو کرد؟

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ادبیات حمایتی از بهداشت جنسی و بهداشت تولید مثل از مدت‌ها پیش به یک معیار مشترک در جامعه بین‌الملل تبدیل شده است.

تهدیدهای آمریکا در این مورد یکی از آخرین نمونه‌ها در تغییر سیاست‌ واشنگتن تحت هدایت مایک پنس، یک مسیحی محافظه‌کار تندرو است که معاون اولی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را برعهده دارد.

پنس و مسیحیان محافظه‌کار تندرو به شدت با حق سقط جنین مخالف‌اند. این مخالفت به حدی است که شامل سقط جنین قربانیان خشونت جنسی در جنگ هم می‌شود.

دولت دونالد ترامپ ۲۰۱۷ نیز کمک‌های مالی ایالات متحده به صندوق جمعیت ملل متحد را به دلیل «حمایت یا مشارکت در مدیریت سقط جنین یا عقیم‌سازی غیرداوطلبانه» قطع کرده بود.

فرانسوا دیلاتر، فرستاده فرانسه در سازمان ملل سه‌شنبه پس از رأی‌گیری شورای امنیت گفت:

«غیرقابل تحمل و غیرقابل فهم است که شورای امنیت قادر به تصدیق این نکته نیست که زنان و دختران رنج‌دیده از خشونت جنسی در جنگ ــ و کسانی که قطعاً حامله‌شدن را انتخاب نکردند ــ‌ باید حق پایان‌دادن به حاملگی خود را داشته باشند».

جاناتان کوهن، فرستاده موقت ایالات متحده به سازمان ملل پس از رأی‌گیری شورای امنیت سخن نگفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.