ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی: طرح‌های امنیت اجتماعی را تشدید می‌کنیم

طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی که شامل کنترل حجاب اجباری (گشت ارشاد) و دستگیری متهمان به بزهکاری ("اراذل و اوباش") می‌شوند، بارها موجب اعتراض مردم و فعالان مدنی شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) از «تشدید» طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی «به درخواست مردم» خبر داد. این طرح‌ها که شامل کنترل حجاب اجباری (گشت ارشاد) و دستگیری متهمان به بزهکاری ("اراذل و اوباش") می‌شوند، تا کنون بارها موجب اعتراض مردم و فعالان مدنی شده‌اند.

فرمانده ناجا در نشست پیش‌کسوتان نیروی انتظامی، پنجم اردیبهشت

حسین اشتری در گردهمایی «پیش‌کسوتان نیروی انتظامی» پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت گفت که اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی همچون گذشته اجرا می‌شوند.

او مدعی شد که «بنا به درخواست مردم برای آرامش و امنیت بیشتر»، ناجا این طرح‌ها را تشدید خواهد کرد.

«طرح ارتقای امنیت اجتماعی» نام رسمی طرح پلیس گشت ارشاد و دستگیری «اراذل و اوباش» است که در دوران نخست ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرا درآمد.

طرح گشت ارشاد پوشش مردم به ویژه پوشش زنان را کنترل می‌کند. به گواه ناظران، مردم از طرح گشت ارشاد راضی نیستند. زنان ایرانی نیز از مدت‌ها پیش مخالفت خود را با آن نشان داده‌اند و به سرکوب حق آزادی پوشش معترض هستند.

همزمان با اعتراضات سراسری دی ۱۳۹۶،‌ حرکت اعتراضی «دختران خیابان انقلاب» علیه حجاب اجباری به راه افتاد اما مسئولان جمهوری اسلامی فعالان این حرکت را زندانی کردند. دیروز پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت نیز تعدادی از کابران شبکه‌های اجتماعی گزارش داده بودند که پلیس امنیت اخلاقی تهران در خیابان وزرا امروز پر از مراجعه‌کننده بوده است. علت آن احضار شماری از رانندگان زن به دلیل «بدحجابی» و «بی‌حجابی» بود.

به علاوه در سال‌های اخیر، برخوردهای خشن و تحقیرآمیز پلیس ایران با متهمانی که اصطلاحا «اراذل و اوباش» نامیده می‌شوند اعتراض‌های گسترده فعالان و سازمان‌های حقوق بشری ایرانی را در پی داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، نیروی انتظامی به خشونت زیادی در این طرح متوسل شد و در جریان اجرای این برنامه، نیروهای نقاب‌دار شبانه به منزل افراد یورش می‌بردند و با بیرون‌کشیدن آنها از خانه، به ضرب‌و‌شتم و نیز گرداندن آنها در شهر به‌شکلی تحقیرآمیز دست می‌زدند.

بازداشت‌شدگان موسوم به «اراذل و اوباش» بدون طی‌کردن مراحل قانونی دادرسی، زندانی و شکنجه شدند. بسیاری از بازداشت‌شدگان در تهران به بازداشتگاه بدنام کهریزک منتقل شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.