ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس دفتر فرماندهی کل قوا: مجلس شورای انقلابی تشکیل شود

اصول‌گرایان از نتیجه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی وحشت دارند. حجت الاسلام علی سعیدی در بیان مفهوم «آرایش جنگی» مورد نظر خامنه‌ای هشدار داد که «فتنه» دیگری در راه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا هشدار داد که «فتنه» دیگری در راه است: بنا به ادعای حجت الاسلام علی سعیدی محافلی در داخل در تلاش‌اند که «نظام» را همسو با سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود کنند. در وهله اول می‌بایست مجلس شورای اسلامی انقلابی تشکیل شود.

حچت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر فرماندهی کل قوا در جمع فرماندهان سپاه

۱۱ اردیبهشت علی خامنه‌ای در سخنانی که در جمع معلمان ایراد کرد گفت «مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد.»

حجت الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، غروب یکشنبه ۱۵ اردیبهشت در سخنانی که در شهرکرد ایراد کرد، سخنان خامنه‌ای درباره «آرایش جنگی» را به این شکل تعبیر کرد که «فتنه» دیگری در راه است:

«منظور، آرایش نظامی نیست. در آرایش جنگی باید مجلس، دولت، سازمان‌ها، حوزه‌های علمیه و تمامی ارکان‌ها آرایش جنگی داشته باشند. ممکن است در سال ۹۸ دشمن به دنبال تحقق فتنه دیگر باشد که باید جنس این فتنه را شناخت. جنس این فتنه تلاقی محافل داخلی با اندیشه ترامپ در جهت ضرورت عقب‌نشینی نظام از مواضع خود است.»

«نظام» نام مستعار رهبر جمهوری اسلامی است.

دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خرداد ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد. وزارت کشور اعلام کرد که انتخابات مجلس اسفند سال آینده، همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هشدار داده‌اند که با رد صلاحیت چهره‌های قابل اعتماد آنان ممکن است از شرکت در انتخابات صرف‌‌نظر کنند. اصول‌گرایان هم از نتیجه انتخابات چندان مطمئن نیستند. سید محمد خاتمی اواسط اسفند ۹۷ در دیدار با اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفته بود که مردم از اصلاح‌طلبان مأیوس شده‌‌اند اما به جای آنکه به سمت اصول‌گرایان بغلتند، آرای آنان به سبد براندازان سرریز شده است. حجت الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در سخنانی که در شهرکرد ایراد کرد، با تکیه بر «آرایش جنگی» مورد نظر خامنه‌ای گفت:

«مردم اصل نظام و ولایت فقیه را دوست دارند اما از عملکرد دولتمردان ناراضی هستند و راهکار آن تشکیل یک مجلس انقلابی است. مجلس منفعل نمی‌تواند در برابر بحران‌ها و تهدیدات دشمن ایستادگی کند.»

از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در فاصله فقط دو روز از سخنان خامنه‌ای درباره «آرایش جنگی»، معلوم شد که مجرای ارتباط با دولت آمریکا مسدود نیست: جمعه گذشته (۱۳ اردیبهشت) ابتدا سعدالله زارعی، ستون‌نویس کیهان از پیام رسمی آمریکا به ایران خبر داد که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارد. ساعتی بعد، ویدیویی از سردار پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس منتشر شد مبنی بر اینکه ظاهراً رئیس جمهوری آمریکا با درگیری نظامی با ایران مخالف است. سپس حسین علایی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران گفته بود جنگ محدود رخ می‌دهد اگرقدرت دفاعی ایران تضعیف یا بیش از حد قوی شود، چنانکه آمریکا و اسرائیل احساس خطر کنند. در این میان ظاهراً مراد از بحث «آرایش جنگی» این است که اگر مبنا بر مذاکره با دولت آمریکا باشد، دولت نظامی و مجلس دست‌نشانده باید مذاکره را به انجام برساند. اما آیا مردم همراهی می‌کنند؟ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا این نگرانی را به این شکل بیان کرد:

«اگر مردم از حضرت علی حمایت می‌کردند، پیام حضرت رسول‌الله تحقق می‌یافت. مردم باید گام به گام با رهبری حرکت کنند تا موانع برداشته شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.