ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا شهابی در کنگره «ث ژ ت»: تشکل‌ مستقل کارگری خواست فوری کارگران ایران است

رضا شهابی به دعوت کنفدراسیون عمومی کار فرانسه «ث ژ ت» در فرانسه به‌سر می‌برد. او در سخنانی در پنجاه و دومین کنگره ث ژ ت بار دیگر بر حق تشکل‌یابی مستقل کارگران تأکید کرد.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به دعوت کنفدراسیون عمومی کارفرانسه «ث ژ ت» در فرانسه به‌سر می‌برد. او در سخنانی به‌عنوان مهمان ویژه در پنجاه و دومین کنگره ث ژ ت بار دیگر بر حق تشکل‌یابی مستقل کارگران تأکید کرد.

رضا شهابی در کنگره ث ژ ت

پنجاه و دومین کنگره ث ژ ت از ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت با حضور نمایندگان سندیکاهای کشورهای مختلف آغاز به کار کرده است. رضا شهابی که در پی شرکت در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس دستگیر و با قرار کفالت آزاد شد به دعوت دبیر کل ث ژ ت به فرانسه سفر کرده است.

شهابی خطاب به شرکت‌کنندگان در کنگره گفت که از حضور در جمع آنان خوشحال است اما عمیقاً نگران همکارش حسن سعیدی و سایر کارگران و دانشجویانی است که روز جهانی کارگر دستگیر شده اند و هنوز در زندان به سر می‌برند.

شهابی گفت:

«شاید باور نکردنی به نظر برسد اما در ایران و همین چند روز قبل ما به خاطر برگزاری تجمع بزرگداشت روز اول ماه مه به همراه بیش از ۳۰ نفر از دیگر کارگران و فرزتدان آنها که دانشجو بودند دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم و من تا پنج روز پیش در زندان بودم. الان نیز با تودیع کفالت ۲۰۰ میلیوتی آزاد و در کنار شما حاضر شده‌ام. همینطور لازم است اشاره کنم که دو تن از بازداشت شدگان در اعتراضات کارگران هفت تپه در جنوب ایران به نام‌های آقای اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان نیز کماکان در شرایط اسف باری محبوس هستند.»

شهابی ضمن اشاره به اعتراضات کارگری سال گذشته و برخورد حکومت به آن گفت: «امروزه مسئله داشتن تشکل‌های مستقل کارگری در ایران به امری فوری تبدیل شده است و مورد توجه پیشروان کارگران قرار گرفته است ولی حاکمیت ایران هرگونه اقدام کارگران برای تشکل یابی را مورد حمله و سرکوب قرار می‌دهد.»

شهابی در پایان در اشاره به وضعیت منطقه تاکید کرد:

«ما کارگران با جنگ افروزی‌های دولت‌های سرمایه داری در جهان و مخصوصا در خاورمیانه مخالفیم. تهدید نظامی و تحریم جز خراب تر کردن وضعیت زندگی کارگران و زحتمکشان ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین و... ندارد. ما کارگران به پشتیبانی هیچ یک از بلوک‌های سرمایه داری توهم نداریم بلکه به همبستگی کارگران و حقوق بگیران جهان احتیاج داریم.»

در شبکه‌های اجتماعی کاربران بسیاری با هشتگ «#بی‌خبری_شکنجه_است» در واکنش به بی‌خبری از وضعیت بازداشت‌شدگان روز کارگر از جمله مرضیه امیری خواهان آزادی آنها شده اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.