ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به بلندی‌های جولان در سوریه حمله موشکی کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی حمله موشکی از طرف جولان به خاک اسرائیل، ارتش این کشور با حملات موشکی پاسخ داد. سوریه می‌گوید سه سرباز این کشور کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفته است در پاسخ به حملات موشکی از جولان سوریه به خاک خود، به این منطقه حمله موشکی کرده است. رسانه‌های سوریه از کشته شدن سه سرباز خبر داده‌اند.

تصویری آرشیوی از حملات اسرائیل به مواضع سوریه در جولان

به‌گزارش رویترز، ارتش اسرائیل صبح یکشنبه ۱۲ خرداد / ۲ ژوئن اعلام کرد که هواپیماهای این کشور سلاح‌های توپخانه‌ای و ضدهوایی در منطقه جولان سوریه را مورد حمله موشکی قرار دادند. این حمله پس از آن انجام شد که روز شنبه از جولان به سمت اسرائیل دو موشک شلیک شد.

رسانه‌های سوریه گفته‌اند که سه سرباز این کشور در جریان این به مواضع نظامی در منطقه «قنيطره» در نزدیکی مرز اسرائیل کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که دشوار بتوان فهمید چه کسی از جولان به خاک اسرائیل حمله کرد اما ارتش سوریه مسئول تمامی حملات موشکی از خاک این کشور به اسرائیل است. ارتش اسرائیل می‌گوید حمله روز شنبه خاک این کشور تلفاتی در بر نداشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «ما هیچ شلیکی به قلمرو خود را تحمل نخواهیم کرد و ما با قدرت به هرگونه تجاوزی علیه خود پاسخ خواهیم داد.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، گفته که هواپیماهای اسرائیلی به مواضع و انبار تسلیحاتی ایران و حزب‌الله لبنان حمله کرده‌اند.

در سال‌های اخیر اسرائیل بارها به خاک سوریه و از جمله به مواضع دشمنان اصلی‌اش ایران و حزب‌الله لبنان در این کشور، حمله کرده است. اسرائیل حضور این نیروها در خاک سوریه را بزرگ‌ترین تهدید علیه خود می‌داند. ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه در کنار رژیم بشار اسد قرار دارند.

دوشنبه گذشته ارتش اسرائیل از حمله به یک پایگاه ضدهوایی سوریه که به‌گفته اسرائیل به هواپیماهای جنگی این کشور حمله کرده بود، خبر داد. رسانه‌های دولتی سوریه نیز از کشته شدن یک سرباز سوری در این حملات اسرائیل گفتند.

اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بخش وسیعی از بلندی‌های جولان را تصرف کرد و در سال ۱۹۸۱ این ارتفاعات در شمال اسرائیل را به خاک خود ملحق کرد. جامعه بین‌المللی تاکنون از شناسایی حق حاکمیت اسرائیل بر این بخش از خاک سوریه خودداری کرده. بر اساس قوانین بین‌المللی بلندی‌های جولان جزو «سرزمین‌های اشغالی» به شمار می‌آید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۵ فروردین / ۲۵ مارس حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به‌رسمیت شناخت.

کاخ سفید چهارشنبه گذشته اعلام کرد که جان بولتون، مشاور امنیتی ترامپ و همتاهای اسرائیل و روسی او در ماه جاری در بیت‌المقدس (اورشلیم) نشست مشترکی برگزار خواهند کرد تا درباره مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کنند. روسیه از سال ۲۰۱۵ در جنگ سوریه دخالت کرد. این کشور از رژیم اسد حمایت می‌کند و با پشتیبانی خود روند جنگ را به سود دمشق تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.