ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف: جوانان «آتش به ‌اختیار» به فرمان رهبر به میدان انتخابات بیایند

خبرگزاری‌های داخلی این اقدام قالیباف را «آغاز فعالیت‌های انتخاباتی» او خواندند و از قصد او برای «شبکه‌سازی» خبر دادند.

محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران که پیشتر نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده بود، در یک پیام تصویری با معرفی یک سامانه اینترنتی از «جوانان انقلابی» دعوت کرد تا برای شرکت در انتخابات مجلس «به میدان بیایند».

محمدباقر قالیباف در ویدیوی فراخوان انتخاباتی

پایگاه خبری انتخاب که به او نزدیک است، پیام تصویری قالیباف را «بسم‌الله» او برای شرکت در انتخابات خواند و نوشت «قالیباف می‌خواهد لیدر انتخابات مجلس باشد».

یک روزنامه‌نگار اصول‌گرا هم گفته است او به‌دنبال وزن‌کشی سیاسی و فرستادن حامیانش به مجلس شورای اسلامی‌ست.

به این ترتیب محمدباقر قالیباف پس از ماه‌ها سکوت خبری در پیامی تصویری برای شرکت در انتخابات و این‌بار در انتخابات مجلس اعلام حضور کرد.

او در این پیام با کلی‌گویی از «اصلاح رویه‌های غلط سیاسی» و «ریل‌گذاری در ارتقای کارآمدی در مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور»، «جوان‌گرایی» و «پوست‌اندازی» جریان‌های سیاسی و لزوم تحول جریان انقلاب در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی شکل‌گیری جریان «نواصولگرا» در عرصه سیاسی کشور سخت گفت و همچنین تنها راه اصلاح کشور را «حضور خودجوش جوانان مومن و خبره» در سیاست خواند.

قالیباف از «همه کسانی که خودشان یا در میان آشنایان و دوستان کسی را دارای صلاحیت و آمادگی برای انتخابات می‌دانند، دعوت کرد تا در یک سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند و «خود را در معرض رقابت قرار دهند».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و به ‌دنبال او برخی از چهره‌های سیاسی و خبرگزاری‌ها پیشتر نیز به سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی برای «جوان‌گرایی» در عرصه سیاسی اشاره کرده بودند.

محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت که از چهره‌های منتسب به قالیباف و نزدیک به او به‌شمار می‌رود درباره این پیام تصویری به خبرگزاری تسنیم گفته قالیباف می‌خواهد «جوانان انقلابی و متخصص» را برای قرار گرفتن در لیست‌های ائتلافی معرفی کند و بعید است که شخص او کاندیدای مجلس شود.

بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی اما حرکت قالیباف را «آغاز فعالیت‌های انتخاباتی» او خواندند و از قصد او برای «شبکه‌سازی» خبر دادند.

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصول‌گرا، در مصاحبه با وب‌سایت «ایران آنلاین»، زیرمجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نحوه ورود قالیباف به انتخابات مجلس و انتقاد به اصولگرایان را نه «آسیب‌شناسانه» بلکه «کاسبکارانه» خواند و گفت او بیش از آنکه دنبال اصلاح جریان اصول‌گرایی باشد، می‌خواهد از این نمد برای خود کلاهی بدوزد.

مهاجری گفت:

«قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم، یعنی در دوم اسفندماه ۹۸ به دنبال یک وزن‌کشی سیاسی برای خود است و می‌خواهد در انتخابات مجلس یازدهم تعداد قابل توجهی از هواداران خود را وارد مجلس کند و به این وسیله قدرتی نشان بدهد و با این قدرت نشان دادن، "با کت و شلوار اتوکشیده و کفش پاشنه ورکشیده" وارد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری شود.

قالیباف در تیرماه ۹۶ نیز از قصد خود برای تاسیس «جبهه نواصولگرایی» خبر داده بود.

مدیریت او بر شهرداری تهران پرونده بزرگ فساد «املاک نجومی» و بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی را برای این نهاد بر جا گذاشت.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    روی سواک را سفید کرده ای. مگر کشور قانون نداره. این دیکتاتوری محض است. تف تو روت . تو برو قالیت رو بباف