ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

‏فراخوان اقدام فوری عفو بین‌الملل برای آزادی سپیده قلیان، فعال مدنی در اعتصاب غذا

‏عفو بین‌الملل خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشته است سپیده قلیان، زندانی عقیدتی، باید فورا و بدون و قید و شرط آزاد شود.

سپیده قلیان، مدافع حقوق کارگران، از یک مرداد در اعتراض به بدرفتاری با خانواده‌اش و وضعیت وخیم زندان شهر ری (قرچک ورامین) در اعتصاب غذا به سر می‌برد. فشار خون او کاهش یافته و از شدت ضعف به سختی می‌تواند راه برود.

سپیده قلیان

همچنین در خبری که روز سه‌شنبه هشتم مرداد منتشر شده، نقل شده است که یک زندانی در کریدور زندان قرچک ورامین به ندا ناجی و عاطفه رنگریز، از بازداشت‌شدگان مراسم روز جهانی کارگر و سپیده قلیان حمله کرده است: حمله به ندا ناجی، عاطفه رنگریز و سپیده قلیان در زندان قرچک

جمال عاملی، همسر ندا ناجی ضمن اعلام این خبر در پیامی در توییتر نوشت که ظاهراً زندانی مهاجم از بیمارستان روانی امین‌آباد ورامین به زندان قرچک منتقل شده و در حال حاضر در بند شش نگهداری می‌شود.

عدم تفکیک زندانیان سیاسی و عادی ترفند نه چندان تازه‌ای برای اذیت و آزار فعالان زندانی است. قوه قضائیه اما مسئولیت نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، روز جمعه چهارم مرداد در توییتی نوشت اصرار خانواده برای پایان دادن به اعتصاب غذای سپیده قلیان نتیجه‌ای نداشته است. او از رفتار «ناشایست و توهین‌آمیز» پرستار بهداری زندان با سپیده قلیان نوشته و با توجه به وخامت وضعیت جسمانی او، زندان قرچک و مسئولان آن را پاسخگوی وضعیت سپیده قلیان و خطری که سلامتی او را تهدید می‌کند دانسته است.

‏عفو بین‌الملل خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشته است این زندانی عقیدتی باید فورا و بدون و قید و شرط آزاد شود.

سپیده قلیان که در ارتباط با حمایت از مبارزات کارگران نیشکر هفت‌تپه زندانی و پس از مدتی آزاد شده بود، در پی افشای شکنجه در زندان، ۳۰ دی سال ۹۷ مجددا بازداشت و در زندان سپیدار اهواز زندانی شد. او سپس به زندان اوین منتقل شد و اکنون در زندان قرچک ورامین زندانی است.

قلیان در نامه‌ سرگشاده‌ای علت اعتصاب غذای خود را توضیح داده است. او از جمله نوشته است برای خنثی کردن تلاش دستگاه‌های امنیتی که می‌خواهند سرکوب‌شدگان را به سکوت وادارند و زندانیان سیاسی را بایکوت خبری کنند، در اعتراض به شرایط وحشتناک زندان قرچک ورامین، سلب حق ملاقات با خانواده، و در همبستگی با ساناز الهیاری و امیر حسین محمدی فرد، دو زندانی دیگر پرونده نیشکر هفت‌تپه، دست به اعتصاب غذا می‌زند.

سپیده قلیان نوشته است: «پیام اعتصاب غذا، هماهنگی و همفکری ما علیه ظلمی است که بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها روا داشته می‌شود.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.