ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رژه‌ی افتخار قایق‌های کوییر در آمستردام: سومین حضور متوالی قایق ایران

جشن افتخار همجنسگرایان، دوجنسگرایان و میان جنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها در کانال‌های آب شهر آمستردام برگزار شد. در سه سال گذشته هم‌زمان با رژه‌ی افتخار قایق‌های کوییر در آمستردام، ایرانیان نیز با قایق مخصوص به خود در این رویداد منحصر به فرد شرکت می‌کنند.

در اولین شنبه ماه اوت، مانند هر سال جشن افتخار همجنسگرایان، دوجنسگرایان و میان‌جنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها در کانال‌های آب شهر آمستردام برگزار شد. قایق‌های متعلق به گروه‌های مختلف با شعارهای متفاوت در کانال‌ها به حرکت درآمدند و تماشاگران با آنان همراهی کردند.

در سه سال گذشته هم‌زمان با رژه‌ افتخار قایق‌های کوییر در آمستردام، ایرانیان نیز با قایق مخصوص به خود در این رویداد منحصر به فرد شرکت می‌کنند. امسال نیز شنبه ۳ اوت / ۱۲ مرداد قایق ایران در این رژه‌ افتخار با حضور بیش‌ از ٨۰ مسافر از میان همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها و سایر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی و هم‌چنین حامیان حقوق آن‌ها حضور داشت.قایق ایران امسال شعار «ما آینده را با دستان خودمان می‌سازیم» را برای شرکت در رژه قایق‌های کوییر آمستردام برگزیده بود. سال گذشته قایق افتخار ایران  برنده رژه افتخار در آمستردام هلند شد و جایزه بهترین قایق ۲۰۱۸ به انتخاب تماشاگران را از آن خود کرد.  «بنیاد ژوپی‌آ» در سه سال گذشته هماهنگی شرکت قایق ایران در جشن افتخار آمستردام  را بر عهده داشته است.

تصاویر مربوط به حضور قایق کوییرهای ایرانی در پراید ۲۰۱۹ آمستردام را در ادامه ببینید:

پراید یا رژه افتخار جامعه کوییر (شامل افراد همجنس‌گرای زن و مرد، دوجنس‌گراها، ترنس‌جندرها و تراجنسیتی‌ها، میان‌جنسی‌ها، کوییرها، اسکشوآل‌ها و مانند آن) به یک روز یا هفته مشخص در تقویم شهرهای مختلف دنیا اطلاق می‌شود که در آن فستیوالی به پاسداشت این بخش از جامعه برگزار می‌شود. در آمستردام رژه بزرگ افتخار کشور بر روی کانال‌های آب شهر آمستردام و به مدت تقریبی چهار ساعت گرامی داشته می‌شود. جشن افتخار کوییرها در آمستردام تنها جشن افتخار در جهان است که بر روی قایق‌های شناور بر آب، برگزار می‌شود.

سال ۱۹۹۶ برای اولین بار این کارناوال در آمستردام برگزار شد و از آن پس، این مراسم هرسال اولین شنبه ماه اوت برگزار می‌شود. یکی از اهداف برگزاری این کارناوال این است که جامعه کوییر بتوانند با جرات در فضای عمومی حضور داشته باشند و با افتخار، گوناگونی گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی‌شان را به نمایش بگذارند.

تصاویری از رژه سال ۲۰۱۹ را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رامین م

    فقط جهت اطلاع: در این سالهای اخیر اوترخت هم کانال پراید دارد.