ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الله‌کرم: به شکل سازماندهی‌شده با بدحجابی مقابله می‌کنیم

دبیر حزب‌الله می‌گوید «امر به معروف و نهی از منکر» در مورد حفظ حجاب در چارچوب تذکر کلامی است اما اگر منکر به شکل زدودن حکومت دینی باشد، با سازماندهی‌ با آن برخورد می‌شود.

در چارچوب دور جدید برخوردها با مسئله حجاب در ایران، دبیر شورای هماهنگی انصار حزب‌الله نیز گفته است که حجاب از نمادهای نظام اسلامی است و الزام قانونی دارد بنابراین باید با متخلفان به‌طور قانونی برخورد شود. او می‌گوید «امر به معروف و نهی از منکر» در مورد حفظ حجاب اگر منکر به شکل زدودن اندیشه و حکومت دینی باشد، حزب‌الله با آن به‌شکل سازماندهی‌شده برخورد خواهد کرد.

حسین الله‌کرم، دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله

حسین الله‌کرم، دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله در یک برنامه تلویزیونی درباره چگونگی مقابله این گروه با «بدحجابی» و بی‌حجابی حرف زد و گفت: «حجاب از نمادهای نظام اسلامی و یک امر واجب عمومی و اجتماعی است که اجرای آن الزام قانونی دارد بنابراین باید با متخلفان به‌طور قانونی برخورد شود و اگر مجریان قانون برخورد نکنند، شورای هماهنگی حزب‌الله در چارچوب تذکر لسانی (کلامی) همچون گذشته اقدام می‌کند. »

الله‌کرم با بیان این‌که نوع برخورد کلامی «نتیجه‌گرا نیست»، افزود: «هر کسی معتقد به امر به معروف و نهی از منکر لسانی در قالب "تذکر، عبور و ترک کردن سریع منطقه، پرهیز از هرگونه درگیری و تماس غیرلسانی و منتظر نتیجه نماندن" باشد؛ همان نیروی حزب‌الله خواهد بود. منتها در مواقعی که منکر شکل حکومتی به خود بگیرد، به‌عنوان مثال منکر به شکل زدودن اندیشه و حکومت دینی باشد، در این حالت آن ساختار و سازمان هم وارد می‌شود و به دادن یک بیانیه اکتفا نخواهد کرد. (...) این نامحرم و نااهل اگر بخواهند حاکم شوند، جریان‌های حزب‌اللهی به‌شکل سازماندهی‌شده با مسئله برخورد می‌کنند.»

هفته گذشته، هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به این‌که رئیس قوه قضائیه ایران به سازمان بازرسی کشور دستور داده تا وظایف همه دستگاه‌ها را در زمینه عفاف و حجاب بررسی و پیگیری کند، گفته بود که در صورت محرز شدن تخلفات در دستگاه‌ها و عمد و کوتاهی‌های انجام شده در این زمینه توسط مسئولان، پرونده‌هایی قضائی برای رسیدگی به آن‌ها تشکیل خواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه نیز روز یکشنبه ۲۰ مرداد ضمن تکرار همین سخنان، درباره ورود قوه قضائیه به کم‌کاری دستگاه‌های مجری طرح موسوم به حجاب و عفاف، گفت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منزله قانون است و دستگاه‌هایی که مخاطب این قانون هستند و وظایفی برای آن‌ها تعیین شده است، ملزم به اجرای آن هستند.

گسترش فعالیت گشت‌های ارشاد در متروها، کنترل حجاب در خودروها و فرودگاه‌ها، برخورد با اصنافی که زنان بدحجاب را می‌پذیرند، ممنوع کردن فروش مانتوهای جلوباز و صدور احکام سنگین برای فعالان معترض به حجاب اجباری از جمله روش‌های مقابله با «بدحجابی» و بی‌حجابی در روزهای اخیر است.

۱۰ مردادماه جاری اعلام شد که یاسمن آریانی، مژگان کشاورز و منیره عربشاهی فعالان مدنی معترض به حجاب اجباری که با برداشتن روسری در مترو و دادن گل به زنان دیگر از حق آزادی پوشش حمایت کرده بودند، در مجموع به ۵۵ سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده‌اند.

در روزهای گذشته همچنین اعلام شد کسانی که برای مسیح علینژاد، فیلم و عکس بفرستند، به اتهام همکاری با دول متخاصم به حبس تا ۱۰ سال محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    به امید از بین رفتن تمام ادیان جهان به خصوص اسلام و آزاد شدن تفکر و اندیشه های در بند

  • کارو

    مثلاً چطور سرکوب خواهید کرد؟ مثل سال های 86 و 87؟؟ یا نه خشن تر از آن مثل سال های ریاست جمهوری رفسنجانی؟؟ خیلی خشن تر؟! مثلاً مثل دهۀ 60 و زمان جنگ چماقدارهایتان را بیرون می ریزید و با کتک و باتوم و تیزبر و تیغ موکت بری مردم را ارشاد می کنید؟؟ نکند می خواهید مثل زمان طالبان رفتار کنید؟!؟ یا مثلاً الگوهای داعش را اجرا کنید؟!؟ به هوش باشید که همۀ این کارها آزموده شده و آن ها که روزی از شما بیشتر یقه جر می دادند همان اصلاح طلبان امروز هستند. سرنوشتی بهتر از طالبان و داعش نخواهید داشت.

  • امیر

    به مریم والا مردم ایران 40 سال هست اسلام طالبان رو دارن هر روز تجربه میکنند تاریخ خود گویای این مطلب است

  • مریم

    ملت تصاویر راببینید بخاطر تحدیدات بین المللی خدا را شاکر باشید و گرنه ایران هم زمان طالبان افغانستان را تجربه میکرد دقیقا عکس گویای این مطلب است