ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: خیالتان راحت، سپاه پاسداران در سیاست حضور دارد

خرمدل جانبداری و دخالت سپاه در انتخابات را «تهمت‌» خواند و ادعا کرد: «بخشی از تهمت‌هایی که به سپاه زده می‌شود به خاطر نفوذ سپاه پاسداران در بدنه‌های اجتماعی است».  

حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درباره حضور سپاه پاسداران در انتخابات‌های پیش رو گفت: «خیالتان راحت، سپاه در سیاست حضور فعال خواهد داشت زیر که سیاست ما عین دیانت ماست.»

فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد (سمت چپ تصویر): سپاه در انتخابات مجلس ۹۸ حضور فعال خواهد داشت

بر اساس گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در «نشست تجلیل از افسران جنگ نرم» در مورد دخالت نهاد نظامی سپاه پاسداران در سیاست گفت:‌

«سپاه پاسداران همانگونه که فعالیت فرهنگی دارد به‌ طور حتم فعالیت سیاسی هم خواهد داشت.»

او اما ادعا کرد سپاه پاسداران، شخص او، حفاظت اطلاعات، نماینده ولی‌فقیه یا هر فرمانده سپاهی در انتخابات مجلس از کاندیداها یا جریانات سیاسی حمایت مصداقی نخواهند کرد و این مسئله را «تخلف و جرم» خواند.

خرمدل جانبداری و دخالت سپاه در انتخابات و مناسبات سیاسی ایران را «تهمت‌» دانست و ادعا کرد:

«بخشی از تهمت‌هایی که به سپاه زده می‌شود به خاطر نفوذ سپاه پاسداران در بدنه‌های اجتماعی است.»

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان تکرار کرد:

«خیالتان راحت، سپاه پاسداران در سیاست حضور فعال خواهد داشت. ما نسبت به سیاست بی تفاوت نیستیم، چون معتقدیم سیاست ما عین دیانت ماست».

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی دخالت نظامیان در سیاست و انتخابات ممنوع است اما سپاه پاسداران از جمله نهادهای نظامی در ایران است که این ممنوعیت را نادیده می‌گیرد و به دفعات در انتخابات‌های متفاوت از جمله انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و حتی در انتخابات نظام پزشکی ایران دخالت و جانبداری کرده است. یکی از مهم‌ترین موارد دخالت سپاه در انتخابات، مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.