ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دوباره بازنشستگان در اعتراض به فقر و تبعیض

صدها تن از بارنشستگان و معلمان در تهران مقابل وزارت کار تجمع کردند. گزارشی هم از تجمع بازنشستگان در اصفهان منتشر شده است.

با فراخوان تشکل‌های سراسری بازنشستگان، صدها تن از بارنشستگان و معلمان در تهران دوشنبه چهارم شهریور مقابل وزارت کار در خیابان آزادی تجمع کردند. گزارشی هم از تجمع بازنشستگان در اصفهان منتشر شده است. بازنشستگان یزد نیز اعلام کرده بودند امروز مقابل اداره کار یزد تجمع خواهند کرد.

تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار

به گزارش کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه، بارنشستگان تهران که تعداد آن‌ها حدود ۵۰۰ تن اعلام شده است، در تجمع خود مقابل وزارت کار شعار می‌دادند:

«مسئول بی کفایت  استعفا، استعفا/  معیشت منزلت حق مسلم ماست/ نیاز ما این زمان معیشت است و درمان/ معلم زندانی آزاد باید گردد/ زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ تامین اجتماعی، مجلس و دولت بس است فریب ملت/ حقوق‌های نجومی فلاکت عمومی/ خطر فقر ۷ میلیون حقوق ما دو میلیون/ سوریه ر رها کن فکری به حال ما کن.»

در اصفهان بازنشستگان و معلمان در حالی که تراکت‌هایی حاوی مطالابتشان در دست داشتند، در میدان انقلاب تجمع کردند. آن‌ها از جمله خواستار افزایش حقوق‌ها به بالای خط فقر و بیمه کارآمد شدند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) خواسته‌های بازنشستگان را چنین فهرست کرده است: «برخورداری از بیمه جامع و کامل و فراگیر پیش از درمان، حین درمان و پس از درمان ...؛ تبدیل صندوق بازنشستگی به سازمان بازنشستگی؛ تعیین حقوق کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران و موظفین بر اساس شاخص خرید زندگی سالانه؛ و به رسمیت شناخته شدن تشکل مستقل».

بازنشستگان از سال گذشته تاکنون به پایین بودن مستمری‌های خود که بر اساس گزارش‌ها پایین‌تر از خط فقر است اعتراض دارند. معترضان خواهان اجرای هم‌سان‌سازی، اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و برخورداری از بیمه تکمیلی هستند. این خواسته‌ها از سال گذشته تاکنون تغییری نکرده است. دولت هم به رغم اعتراضات گسترده بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران تاکنون قدمی در جهت تحقق این خواسته‌ها یا بخشی از آن‌ها برنداشته.

شفاف‌‌سازی وضعیت صندوق‌های بازنشسنگی، بازگرداندن سرمایه‌های اختلاس‌شده به این صندوق‌ها و نظارت نمایندگان بازنشستگان بر آن‌ها، افزایش سالانه حقوق‌ها همپای نرخ تورم واقعی، درمان رایگان و بیمه کارآمد به جای بیمه تکمیلی از دیگر خواسته‌های بازنشستگان است.

حق برخورداری از تشکل‌ مستقل بازنشستگان مطالبه دیگر معترضان است. تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان هدف سرکوب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار داشته اند.

بازنشستگان فرهنگی یزد نیز ضمن حمایت از فراخوان تشکل‌های بازنشستگی اعلام کرده بودند روز دوشنبه مقابل اداره کار یزد واقع در بلوار دانشجو تجمع خواهند کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان با انتشار بیانیه‌ای از مطالبات بازنشستگان حمایت کرده بود. در این بیانیه معلمان بی‌توجهی مسئولان به وضعیت بازنشستگان را مورد انتقاد قرار داده و افزوده‌اند بازنشستگان بارها مقابل نهادهای مختلف تجمع کرده و اعتراضات خود را به اشکال دیگری از جمله جمع‌آوری طومار، گفت‌و‌گو، و بیانیه نیز اعلام کرده‌اند، اما توجهی به خواست آن‌ها صورت نگرفته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان خطاب به مسئولان حکومت پرسیده است: «پیشکسوتان فرهنگی چقدر و چند بار باید در کف خیابان بنشینند و از مسئولان دروغ تحویل بگیرند؟!»

در پایان تجمع امروز در تهران، بازنشستگان پس از قرائت قطعنامه اعلام کردند که سه‌شنبه پنجم شهریور مقابل نهاد ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تجمع خواهند کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.