ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش سازمان ملل از خشونت جنسی در یمن: دست‌های همه آلوده است

سازمان ملل با تکیه بر ۱۲ مورد خشونت جنسی علیه پنج زن، شش مرد و یک نوجوان پسر ۱۷ ساله اعلام کرد گروه‌های درگیر همچنان خشونت جنسی را به‌عنوان شکنجه به‌کار می‌برند.

کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل در گزارشی همه طرفین درگیر در جنگ داخلی یمن را به تجاوز، آزار جنسی و خشونت برمبنای جنسیت متهم کردند.

سازمان ملل: حوثی‌ها زن‌ها و دخترها را می‌ربایند و به اسارت می‌برند تا از بستگان آن‌ها اخاذی کنند

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد سه‌شنبه ۳ سپتامبر/۱۲ شهریور گزارشی را درباره نقض حقوق بشر در یمن منتشر و اعلام کرد براساس یافته‌های کارشناسان حقوق بشری این سازمان، همه گروه‌های شبه‌نظامی و نظامی که از ابتدا در جنگ داخلی یمن درگیر بوده‌اند و همچنین نظامیان تحت حمایت امارات متحده عربی (نیروهای وفادار به منصور هادی و نیروهای جدایی‌طلب) که اخیرا درگیری‌های داخلی در یمن را به جنوب این کشور و شهر عدن نیز کشانده‌اند، مرتکب تجاوز و خشونت جنسی گسترده شده‌اند.

در گزارش روز سه‌شنبه سازمان ملل که در ژنو منتشر شد آمده است:

«شورشیان حوثی [که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند،] علاوه بر موارد دیگر آزار و خشونت جنسی ،اقدام به ربودن و به‌ اسارت گرفتن زنان و دختران کرده‌اند تا از این طریق از بستگان آن‌ها اخاذی کنند».

یمن از پنج سال گذشته صحنه درگیری گروه‌های مختلف نظامی و شبه‌نظامی از جمله نیروهای دولتی، شورشیان حوثی، نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات و نیروهای موسوم به جدایی‌طلبان جنوب بوده است. جنگ یمن علاوه بر کشتار گسترده غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف عربی که آمریکا از آن پشتیبانی می‌کند، این کشور را دچار آوارگی و فقر و گرسنگی کرده است. سازمان ملل می‌گوید گروه‌های درگیر احتمالا به‌واسطه حملات هوایی، مین‌گذاری‌های وسیع، استفاده از تک‌تیراندازها، گلوله‌باران مناطق مختلف، قتل و بازداشت‌های خودسرانه و مسدود کردن مسیرهای امدادگران و کمک‌های امدادی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل این گروه‌ها دست‌ کم ۹۰ نفر را در ۲ تا ۳ سال گذشته به‌ قتل رسانده‌اند و در بازداشتگاه‌های خود زندانیان را با «ضربات مشت و لگد، کتک زدن با میله‌های فلزی، چوبی، اسلحه، شلاق زدن با کابل برق، دادن شوک الکتریکی، آویزان کردن از سقف و کشیدن ناخن‌ها» شکنجه کرده‌اند.

این گزارش با تاکید بر تداوم شکنجه و دستگیری‌های خودسرانه که در گزارش‌های قبلی این سازمان به آن‌ها قبلی اشاره شده بود، خشونت جنسی را به موارد شکنجه افزوده است. این اتهام با تکیه بر ۱۲ مورد خشونت جنسی علیه پنج زن، شش مرد و یک نوجوان پسر ۱۷ ساله مطرح شده که براساس اظهارات کارشناسان «همچنان از سوی نیروهای دولتی و نیروهای مورد حمایت امارات اعمال می‌شود».

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز سال گذشته گزارشی مبنی بر ۶۰۰ مصاحبه منتشر کرده بود که حاکی از اعمال خشونت جنسی از سوی برخی از گروه‌های درگیر در یمن بود.

کارشناسان سازمان ملل با اذعان به این مسئله که «همه دست‌های درگیر در جنگ آلوده‌اند»، به «مصونیت بومی» ناقضان حقوق بشر در یمن اعتراض کردند و خواستار اقدام سازمان‌های بین‌المللی برای پایان دادن به رنج مردم یمن شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.