ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دونالد ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد

تصمیم دونالد ترامپ آینده پیش‌نویس قرارداد صلح میان آمریکا و طالبان را که به امضای ترامپ احتیاج دارد،در پرده ابهام فرو می‌برد.

به‌دنبال کشته‌شدن یک سرباز آمریکایی در انفجار اخیر کابل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برنامه ملاقات «پنهانی» جداگانه با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و رهبران طالبان را که به گفته او قرار بود در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرد.

آمریکا در حال حاضر ۱۴ هزار تا ۱۳ هزار سرباز در افغانستان دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۷ سپتامبر/ ۱۶ شهریور اعلام کرد گفتگوهای صلح با شورشیان طالبان را متوقف و دیدارهای جداگانه با رهبران ارشد این گروه و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان را لغو کرده است.

ترامپ در حساب توئیتر خود اعلام کرد قصد داشته یکشنبه ۸ سپتامبر/۱۷ شهریور به صورت «پنهانی» با نمایندگان طالبان و اشرف غنی در کمپ‌ دیوید مریلند ملاقات کند اما پس از اینکه به او اطلاع داده شده که طالبان مسئولیت حمله انفجار صبح پنج‌شنبه ۱۴ شهریور / ۵ سپتامبر در منطقه شش درک کابل را پذیرفته، گفتگوهای صلح را متوقف کرده است.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 7, 2019

براساس گزارش‌ها این انفجار که در منطقه ۹ پلیس، جایی که سفارت آمریکا و سایر کشورها در آن قرار دارند رخ داده، به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی منجر شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ در توئیتر نوشت دولت افغانستان به‌زودی موضع رسمی خود را در باره توقف گفتگوهای صلح اعلام می‌کند.

— Sediq Sediqqi (@SediqSediqqi) September 8, 2019

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح در افغانستان پس از ماه‌ها گفتگو اعلام کرده بود که بر سر اصول با گروه جهادی طالبان به توافق رسیده و دوشنبه ۱۱ شهریور / ۲ سپتامبر پیش‌نویس توافقنامه را به رهبران دولت وحدت ملی ارائه کرده بود. مقامات دولت افغانستان از ابتدا منتقد جدی توافق ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان بوده‌اند که به گفته آن‌ها به طالبان جایگاه و مشروعیت یک دولت را بخشیده است. کابل همچنین به اینکه ایالات متحده اجازه داده طالبان توافق را تحت عنوان «امارت اسلامی افغانستان» امضا کند، معترض است.

 طالبان که حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست از ابتدای گفتگوهای صلح با آمریکا هرگز حملات خشونت‌بار خود را متوقف نکرده است و اکنون بیش از نیمی از افغانستان را در کنترل خود دارد.

ترامپ در توئیتر نوشت:‌

«اگر آن‌ها نمی‌توانند در حین مذاکرات مهم صلح به آتش‌بس پای‌بند بمانند، احتمالا قدرت مذاکره برای رسیدن به یک توافق را نیز ندارند».

براساس گزارش روزنامه ۸ صبح، نمایندگان گروه طالبان نیز جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل خواهند داد.

تصمیم دونالد ترامپ آینده پیش‌نویس قرارداد صلح میان آمریکا و طالبان را که به امضای ترامپ احتیاج دارد،در پرده ابهام فرو می‌برد. براساس این پیش‌نویس در مرحله اول حدود پنج هزار سرباز آمریکایی در ۱۳۵ روز از پنج پایگاه ایالات متحده خارج می‌شوند و در مقابل طالبان خشونت‌ها را کاهش خواهند داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.