ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گام مهم برای استیضاح ترامپ برداشته شد

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن به تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ رسمیت داده شد. اما این هنوز به معنای آغاز استیضاح نیست.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای به استیضاح دونالد ترامپ رسمیت بخشید. این قطعنامه مراحل بعدی پیشبرد تحقیقات درباره استیضاح را مشخص می‌کند اما به معنای آغاز استیضاح نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان / ۳۱ اکتبر با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور موافقت کرد.

 تصویب قطعنامه‌ای که در آن مراحل بعدی تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مشخص شده به این تحقیقات رسمیت بخشید.

براین اساس ابتدا کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان جلسان شنود علنی برگزار خواهد کرد و سپس گزارشی سرگشاده از تحقیقات خود را به کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان ارائه خواهد داد. پس از این مراحل کمیته امور قضائی نیز تحقیقاتی خواهد کرد و درباره آغاز استیضاح ترامپ تصمیم خواهد گرفت.

نمایندگان جمهوری‌خواه از این قطعنامه حمایت نکردند. دو نماینده دمکرات نیز جزو مخالفان بودند. اما چون اکثریت مجلس نمایندگان در دست دمکرات‌هاست این قطعنامه رأی مثبت گرفت.

این تحقیقات درباره  مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد. نمایندگان دمکرات احتمال دادند که ترامپ در این مکالمه تلفنی با سوءاستفاده از قدرت و مقام خود تلاش کرده نتیحه انتخابات را به سود خود تحریف کند.

در پی افشای این مکالمات قانونگذاران آمریکایی روند قانونی استیضاح ترامپ را از شامگاه سه‌شنبه ۲ مهر/ ۲۴ سپتامبر آغاز کردند.

«قطعنامه استیضاح» در روند متعارف استیضاح یک رئیس‌جمهوری در ایالات متحده به یک مصوبه مجلس شورای نمایندگان اشاره دارد که شامل چند ماده استیضاح می‌شود و موارد ضروری را برای تحقیق به کمیته‌های مربوطه در مجلس نمایندگان ارجاع می‌دهد.

پیش از این نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رأی‌گیری بر سر آغاز تحقیقات رسمی استیضاح ترامپ را به تعویق انداخته بود و گفته بود فعلاً الزامی به آن نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.