ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس اقلیمی سازمان ملل به جای شیلی در اسپانیا برگزار می‌شود

اعتراض‌های گسترده در شیلی باعث لغو اجلاس اقلیمی سالیانه سازمان ملل در سانتیاگو برای مقابله با گرمایش زمین شد. مادرید در عوض میزبان این اجلاس خواهد بود.

اعتراض‌های گسترده در شیلی باعث لغو یک اجلاس اقلیمی کلیدی سازمان ملل در سانتیاگو،‌ پایتخت این کشور برای مقابله با گرمایش زمین شد. اسپانیا در عوض میزبان این اجلاس خواهد بود.

فرصت زیادی برای مقابله با ظهور اثرات گرمایش زمین نیست، اما نابودی بشر قطعیتی ندارد و می‌توان از آن جلوگیری کرد ــ عکس: معترضان در برابر اجلاس اقلیمی کاتویچ، دسامبر ۲۰۱۸

سباستین پینرا، رئیس‌جمهوری شیلی پنج‌شنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان در یک نشست خبری اعلام کرد که پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا برای میزبانی اجلاس اقلیمی سالیانه سازمان ملل در ماه دسامبر سال جاری اعلام آمادگی کرده است.

اجلاس اقلیمی سازمان ملل از دوم تا ۱۳ دسامبر برگزار خواهد شد. شیلی ریاست دوره‌ای گفت‌و‌گوهای اقلیمی را بر عهده دارد. قرار بود نشست آتی اقلیمی سازمان ملل در سانتیاگو در شیلی برگزار شود اما اعتراض‌های گسترده ضددولتی باعث شد که رهبران این کشور نشست را لغو کنند.

دفتر نخست‌وزیری اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای از همکاری دو کشور برای برپایی نشست اقلیمی خبر داد. شیلی ریاست دوره‌ای را حفظ خواهد کرد و نشست در مادرید،‌ پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد.

سانچر در یک پیام توئیتری تأکید کرد که «اقدام اقلیمی چندجانبه» برای سازمان ملل و اتحادیه اروپا در اولویت قرار دارد.

اجلاس دسامبر یکی دیگر از نشست‌های اقلیمی سالیانه سازمان ملل است که برای مقابله با تأثیرهای ویرانگر تغییرات اقلیمی به راه افتاده و بخشی از توافق اقلیمی پاریس (۲۰۱۵) است.

این اجلاس قرار بود ابتدا در برزیل برگزار شود، اما پس از به قدرت رسیدن ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری راست افراطی برزیل که به تقابل با تغییرات اقلیمی باور ندارد،‌ برزیل از میزبانی صرف نظر کرد.

۲۰ هزار نماینده از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در نشست آتی شرکت خواهند کرد.

رهبران جهان ۲۰۱۵ در پاریس متعهد شدند که افزایش دمای هوای سیاره نسبت به دوران پیشاصنعتی را «تا حد خوبی زیر ۲ درجه سلسیوس» نگه دارند، اگرچه تعهد اصلی مبتنی بر نگه داشتن افزایش دما در مرز ۲ درجه است.

کارشناسان و فعالان محیط زیست و متخصصان پنل اقلیمی سازمان ملل می‌گویند که افزایش دمایی معادل ۱,۵ درجه تمام تأثیرات ویرانگر تغییرات اقلیمی را به همراه خواهد آورد. جوانان و نوجوانان بسیاری در کشورهای مختلف با ترتیب دادن جنبش‌های اعتراضی،‌ در حال اعمال فشار بر دولت‌ها برای به رسمیت شناختن «وضعیت اضطراری اقلیمی»‌ هستند

در یک سال اخیر سازمان ملل سه گزارش هشداردهنده نسبت به عواقب وخیم گرمایش جهانی منتشر کرده است. این پیامدها شامل خشکسالی، قحطی، مهاجرت‌های اقلیمی انبوه، بیابان‌زایی،‌ پدیده‌های اقلیمی حاد،‌ سیل، خسارت‌های اقتصادی، آتش‌سوزی‌های طبیعی گسترده و بسیاری موارد دیگر می‌شوند که به گفته سازمان ملل به «آپارتاید اقلیمی» ختم خواهد شد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.