ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق: کشتار معترضان ادامه دارد

نیروهای امنیتی در بندر ام قصر با گلوله‌های جنگی معترضان را هدف قرار دادند. در بغداد در چهارمین روز از دور تازه اعتراضات نیز حداقل ۱۳ تن مجروح شدند.

کمیته حقوق بشر عراق از کشته شدن سه معترض دیگر در نزدیکی بندر ام قصر خبر داد. برخی گزارش‌ها نیز از ادامه اعتراضات در شهر کربلا و قتل دست کم یک معترض به‌دست نیروهای امنیتی خبر می‌دهند. در بغداد در چهارمین روز از دور تازه اعتراضات حداقل ۱۳ تن در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شدند.

معترضان عراقی در روزهای گذشته بارها تلاش کردند تا مسیرهای بندر ام قصر را مسدود کنند ــ عکس: Hussein FALEH / AFP

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه معترض عراقی روز یکشنبه ۲۴ نوامبر/۳ آذر در جنوب عراق توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

گزارش کمیته حقوق بشر عراق حاکی از آن است که نیروهای امنیتی این کشور در نزدیکی بندر ام قصر به روی معترضان آتش گشودند و سه نفر را کشته و نزدیک به ۵۰ نفر را زخمی کردند.

براساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی با گلوله‌های جنگی معترضانی را که مسیرهای منتهی به این بندر را مسدود کرده بودند، هدف قرار دادند.

معترضان در روزهای گذشته بارها بندر ام قصر را مسدود کرده بودند. این بندر معبر ورود مواد غذایی از جمله گندم، غلات، دانه‌های روغنی و شکر به عراق است و بسته شدن آن ممکن است بحران‌های معیشتی در این کشور را تشدید کند و قیمت اقلام غذایی را افزایش دهد.

معترضان عراقی قصد دارند از این طریق بر حکومت مرکزی عراق که تاکنون نتوانسته مانع ادامه اعتراضات خیابانی در این کشور شود، فشار بیشتری وارد کنند.

مردم عراق به فساد و فرقه‌گرایی و ناکارآمدی دولت در ارائه خدمات اولیه معترض‌‌اند و خواهان تغییر نظام پارلمانی به نظام ریاستی و خاتمه دادن به مداخله قدرت‌های خارجی در کشورشان هستند.

در بغداد در چهارمین روز از دور تازه اعتراضات نیز حداقل ۱۳ تن در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شدند.

نیروهای امنیتی در بغداد از روز پنج‌شنبه تاکنون ۱۶ معترض را کشته اند و بیش از ۱۰۰ نفر را زخمی کرده‌اند. معترضان بغدادی قسمت‌هایی از سه پل حیاتی این شهر، پل جمهوریه، پل سنک و پل احرار را درتصرف خود دارند. همگی این پل‌ها به «منطقه سبز» بغداد، محل استقرار ساختمان‌های دولتی و سفارت‌های خارجی ختم می‌شوند.

همزمان در بصره نیز معترضان با آتش زدن لاستیک راه‌های اصلی را مسدود کردند.

برخی گزارش‌ها نیز از ادامه اعتراضات در شهر کربلا و کشته شدن حداقل یک معترض خبر دادند.

ساعاتی پیش نیز در شامگاه شنبه سه معترض دیگر در ناصریه با شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده و دست کم ۴۷ نفر زخمی شدند.

معترضان در ناصریه تلاش کرده بودند سه مسیر ارتباطی را در اختیار بگیرند اما با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله از سمت پلیس مواجه شدند.

بر این اساس شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق که از اوایل اکتبر ۲۰۱۹ از سر گرفته شد، به حداقل ۳۴۰ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.