ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پهپادی به مواضع تحت کنترل ایران در مرز عراق و سوریه

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، پهپادهای ناشناس شنبه‌شب به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در منطقه الحزام الاخضر در حومه شهر بوکمال حمله کردند. پنج شبه‌نظامی کشته شده اند.

شماری از رسانه‌های اسرائیلی و نیز یک گروه ناظر بر جنگ سوریه از حمله پهپادی به مواضع تحت کنترل ایران در مرز سوریه و عراق خبر داده اند. چند نیروی وابسته به ایران کشته شده اند. عامل این حمله مشخص نیست.

حملات پهپادی به مواضع شبه‌نظامیان تخت حمایت ایران به اسرائیل نسبت داده می‌شود ــ عکس: یک پهپاد اسرائیلی،‌ Ahmad GHARABLI / AFP

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، یک گروه ناظر بر جنگ سوریه، یکشنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر گزارش داد که پهپادهای ناشناس شنبه‌شب به مواضع نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان تحت حمایت آنها در منطقه الحزام الاخضر در حومه شهر بوکمال (ابوکمال) حمله کردند.

بنا بر این گزارش، مواضع تحت کنترل ایران پس از این حملات آتش گرفته اند و دست‌کم پنج شبه‌نظامی تحت حمایت ایران کشته شده اند. اشاره به ملیت کشته‌شدگان نشده است.

بوکمال در شرق استان دیرالزور، در مرز عراق و سوریه قرار دارد. پس از آن‌که نیروهای تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این منطقه را از گروه «دولت اسلامی»‌ (داعش) بازپس گرفتند،‌ قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در نامه‌ای به علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی در جنگ سوریه اعلام پیروزی کرد.

روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اسرائیلی به نقل از منابع رسانه‌ای سوری اعلام کرده اند که هدف این حمله‌های پهپادی انبارهای تسلیحاتی تحت کنترل ایران بوده است.

بنا بر این گزارش‌ها، حمله پهپادهای ناشناس ۱۰ شب به وقت دمشق رخ داده است.

پیش از این نیز حمله‌های هوایی به مواضع جمهوری اسلامی در منطقه بوکمال رخ داده بود. آخرین نمونه بنا بر برخی گزارش‌ها چهار روز پیش، چهارم دسامبر بود که یک انبار مهمات دیگر هدف حمله قرار گرفت.

این حملات به اسرائیل نسبت داده شد.

رهبران اسرائیل پیش از این بارها تأکید کرده اند که اجازه تثبیت حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و یا انتقال محموله‌های تسلیحاتی ایران به حزب‌الله لبنان از طریق سوریه را نخواهند داد.

اسرائیل پس از آغاز انقلاب سوریه و سپس جنگ داخلی در این کشور، بارها به مواضع سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در سوریه حمله کرده است.

اسرائیل در ماه‌های گذشته به حمله پهپادی به مواضع شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق و لبنان نیز متهم شده است.

در روزهای گذشته مقام‌های اسرائیلی ادبیات تندتری نسبت به ایران اتخاذ کرده اند. جمهوری اسلامی در جریان تنش‌ها با ایالات متحده در حال کاهش تدریجی تعهدات هسته‌ای خود بر اساس «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) است.

تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده از مه گذشته و با خروج ایالات متحده از برجام بالا گرفت.

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل جمعه ۶ دسامبر در گفت‌و‌گو با یک روزنامه ایتالیایی گفته بود که «حمله نظامی به ایران» یک گزینه است: «ما به ایران اجازه تولید یا به دست آوردن تسلیحات هسته‌ای را نخواهیم داد. اگر تنها یک گزینه باقی مانده باشد و آن گزینه نظامی باشد، دست به عمل خواهیم زد.»

به گزارش هاآرتص، مقام‌های ارشد ارتش ایالات متحده در هفته‌های اخیر یا از اسرائیل بازدید کرده‌اند یا با همتایان‌شان در ارتش اسرائیل دیدارهایی داشته‌اند.

هرچند اسرائیل و عربستان و امارات متحده عربی همزمان با تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه به ائتلافی غیررسمی با ایالات متحده علیه ایران وارد شده بودند، اکنون دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس بیش از گذشته به دنبال گفت‌و‌گو با تهران هستند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.