ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام قاسم سلیمانی به علی خامنه‌ای: داعش شکست خورد

فرمانده سپاه قدس با تجلیل از رهبر جمهوری اسلامی و آیت‌الله سیستانی، اعلام کرد که با پیروزی در ابوکمال، داعش رسماً به پایان کارش رسید.

سردار پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پیامی که با مهر و امضای او در رسانه‌های داخلی منتشر شده، به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق شکست خورده و به پایان کار خود رسیده است.

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در محضر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی

قاسم سلیمانی در پیامی به علی خامنه‌ای ابتدا سابقه‌ای از شکل‌گیری گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه در شش سال گذشته به عنوان یک «فتنه خطرناک» و یک «حرکت خبیثانه» به قصد «درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر در خاورمیانه» به دست می‌دهد و خسارت‌های ناشی از جنگ داخلی در عراق و سوریه را ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

فرمانده سپاه قدس سپس با برشمردن جنایت‌هایی که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، مسئولیت این رویدادها را متوجه «رهبران و سازمان‌های مرتبط با آمریکا» می‌کند و می‌گوید در اثر رهبری خامنه‌ای و هدایت «حکیمانه» علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق، سپاه قدس موفق شد گروهی از جوانان عراقی را زیر پرچم حشد شعبی و سایر گروه‌های شبه‌نظامی سازمان دهد و با حضور «مقتدرانه» حزب‌الله لبنان در عراق و سوریه داعش را شکست دهد.

قاسم سلیمانی در این پیام از نقش‌آفرینی سیاسی رئیس جمهوری اسلامی، مجلس، وزارت دفاع و سازمان‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی قدردانی کرده و اعلام کرده با پیروزی بر داعش در ابوکمال در مرز سوریه با عراق (به عربی البوکمال)، رسماً دوران داعش در این دو کشور سپری شده است.

حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان روز گذشته در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده اتحادیه عرب اعلام کرد که با پیروزی بر داعش، حزب‌الله لبنان نیز از عراق خارج می‌شود.

اتحادیه عرب، ایران و حزب‌الله لبنان را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته برنامه موشکی ایران و خلع سلاح حزب‌الله لبنان را در دستور کار قرار دهد.

بیانیه قاسم سلیمانی، یک روز بعد از دیدار و گفت‌وگوی نافرجام دبیرکل اتحادیه عرب با رئیس جمهور لبنان درباره خلع سلاح حزب‌الله لبنان منتشر شده است.

هم‌زمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار و گفت‌وگو با بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه در شهر سوچی اعلام کرده که با پایان یافتن عملیات نظامی در سوریه دوران تازه‌ای آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.