ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش وزیر خارجه آلمان به تنش‌های خاورمیانه: تهدیدها روش غلطی است

ترامپ تهدید کرده است که اگر عراق سربازان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کند، «تحریم‌های بی‌سابقه»ای را متقبل خواهد شد وزیر خارجه آلمان روش تهدید ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

در پی تصویب طرح غیرالزام‌آوری در پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور، دونالد ترامپ بغداد را تهدید کرد که در صورت چنین اقدامی «تحریم‌های بی‌سابقه»ای را متقبل خواهد شد. وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید روش تهدید برای حل بحران روش درستی نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان

تنش‌ها در منطقه خاورمیانه با کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق به‌دست نیروهای آمریکایی در روز جمعه گذشته شدت کم سابقه‌ای گرفته است. پارلمان عراق سپس یکشنبه ۱۵ دی / ۵ ژانویه با تصویب طرحی از تمام نیروهای خارجی که بخشی از اتحاد ضد داعش هستند خواست تا عراق را ترک کنند. همچنین نیروهای خارجی مجاز به استفاده از فضای هوایی عراق نخواهند بود. این طرح در غیاب نمایندگان کرد و سنی تصویب شد‌.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه عراق را تهدید کرد که اگر برای اجرای قطعنامه پارلمان مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از این کشور پافشاری کند، عراق را تحت تحریم‌های شدید قرار می‌دهد. او گفت آمریکا برای ساخت یک پایگاه هوایی در عراق میلیاردها دلار هزینه کرده. تا وقتی که عراق این پول را به آمریکا برنگرداند، آمریکا نیروهایش از این کشور را خارج نخواهد کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان صبح دوشنبه ۱۶ دی / ۶ ژانویه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آلمان گفت: «تهدید راه اشتباهی برای متقاعد کردن دولت عراق برای ادامه همکاری است».

ماس با دفاع از  «استدلال از سوی همه طرف‌ها»، افزود: «برای بازسازی عراق سرمایه‌‌گذاری‌های زیادی در این کشور انجام شده است و اکنون همه این‌ها با تهدید از دست خواهد رفت.»

وزیر خارجه آلمان از افزایش هماهنگی‌های بین‌المللی برای جلوگیری از وقوع درگیری در خاورمیانه پشتیبانی کرد. برای این منظور، وزیران خارجه اتحادیه اروپا باید این هفته با یکدیگر ملاقات کنند. ماس گفت: «تنها در صورت توافق اروپایی‌ها، آن‌ها می‌توانند در این درگیری نقشی ایفا کنند.»

در حال حاضر مشخص نیست تصمیم پارلمان عراق که ترامپ از آن انتقاد کرده است، به‌اجرا گذاشته خواهد شد یا خیر. دولت در بغداد اعلام کرده است که نخستین گام‌ها را برای اجرای آن برداشته است.

در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند. ارتش آلمان به دلیل افزایش تنش‌ها در عراق نمی‌خواهد سربازان جدیدی برای آموزش نظامی به این کشور اعزام کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.