ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اقلیم کردستان عراق در میانه تنش ایران و آمریکا ــ گفت‌و‌گو با عمار گلی

آیا حمله ایران به پایگاه آمریکا در اربیل پیامی به اقلیم کردستان بود؟ به باور عمار گلی، عضو هیأت تحریریه پایگاه خبری‌ـ‌تحلیلی روژ، پاسخ به این پرسش «آری» است.

جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی / ۸ ژانویه با موشک‌های بالستیک دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار داد. یکی از این دو پایگاه در نزدیکی فرودگاه اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق قرار داشت. تهران گفته که «انتقام سخت» در تلافی ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی به معنای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. پارلمان عراق در حالی یکشنبه ۱۵ دی / ۵ ژانویه به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور رأی داد که احزاب کرد در رأی‌گیری شرکت نکردند.

نقشه حمله‌های ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق ــ برای بزرگ‌ترشدن روی آن کلیک کنید

مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات اقلیم کردستان و رئیس پیشین دولت محلی سه‌شنبه ۱۷ دی / ۷ ژانویه در پیامی توئیتری گفته بود که خاک اقلیم نباید به صحنه جنگ نیابتی ایران و آمریکا بدل شود. با این وجود، ساعاتی بعد ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در پایتخت اقلیم حمله کرد. آیا حمله ایران پیامی به اقلیم کردستان بود؟ موضع دو حزب حاکم دموکرات و اتحادیه میهنی، احزاب اپوزیسیون و مردم عادی اقلیم در برابر تنش‌های ایران و آمریکا چیست؟ آیا خروج آمریکا از عراق برای اقلیم خطرناک خواهد بود؟ زمانه این پرسش‌ها را با عمار گلی، روزنامه‌نگار و عضو هیأت تحریریه پایگاه خبری‌ـ‌تحلیلی روژ در میان گذاشت.

به باور آقای گلی، حمله موشکی ایران به نزدیکی کنسول‌گری آمریکا در پایتخت اقلیم پیامی برای حکومت محلی است و حزب‌های حاکم نیز این پیام را دریافت کرده اند، اما در واکنش عمومی به تنش تهران و واشنگتن دودستگی وجود دارد: عده‌ای خواهان حمله آمریکا به ایران هستند و عده‌ای هراسان و نگران از کشیده شدن اقلیم به یک جنگ ویرانگر و طولانی. این گفت‌و‌گو را در ادامه بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.