ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«لطف رئیسی» شامل حال زنان زندانی شد: بازدید رئیس قوه قضائیه نظام از زندان زنان قرچک

از هنگام تکیه‌زدن رئیسی بر مسند ریاست قوه قضائیه تعداد زندانیان زن قرچک ورامین افزایش یافته است. زنان زندانی سیاسی که برای تنبیه به این زندان فرستاده شده‌اند، گزارش‌هایی دهشتناک از شرایط زندان منتشر کرده‌اند.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، جمعه ۲۵ بهمن در زندان زنان قرچک ورامین حضور یافت و دستور داد تکلیف زنان زندانی بلاتکلیف و نیز کسانی که مشمول آزادی مشروط یا مرخصی پایان حبس می‌شوند، تعیین شود. این در حالی است که از هنگام جلوس او بر مسند ریاست قوه قضائیه تعداد زندانیان زن این زندان افزایش یافته است. بسیاری از این زنان به بهانه‌های واهی دستگیر و راهی زندان شده‌اند. زنان زندانی سیاسی-عقیدتی که برای تنبیه به این زندان فرستاده شده‌اند، در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از شرایط دهشتناک زندان، نحوه نگهداری زنان زندانی و بیگاری کشیدن از آن‌ها منتشر کرده‌اند.

بازدید ابراهیم رئیسی از زندان قرچک

مناسبت بازدید رئیسی از زندان قرچک و دستور بررسی پرونده زندانیان را خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران فرارسیدن روز زن در جمهوری اسلامی (ولادت فاطمه دختر پیامبر اسلام) عنوان کرده است.

تسنیم نوشته است رئیس قوه قضائیه به سخنان زنان زندانی گوش داده و از قضات زندان خواسته است «با عمل به قانون از سختگیری‌های بلا وجه در مورد اعطای مرخصی و همچنین پذیرش وثایق خودداری شود».

زندان قرچک ورامین پیش از تغییر کاربری، سوله نگهداری دام بوده که اکنون با افزودن بناهایی کوچک به عنوان بهداری و آشپزخانه به عنوان زندان استفاده می‌شود. این زندان ۱۱ بند دارد و به لحاظ شرایط غیربهداشتی از جمله آلودگی آب آشامیدنی، شیوع و توزیع مواد مخدر، عدم تفکیک زندانیان، نگهداری زندانیان مبتلا به بیماری‌های واگیردار در کنار سایر زندانیان، بدرفتاری ماموران و بیگاری کشیدن از زندانیان شهرت دارد.

گلرخ ابراهیمی ایرایی زندانی سیاسی در مرداد امسال در گزارشی از این زندان نوشت:

«عدم رعایت قوانین مصوب کشور توسط مامورین و مسئولین این زندان موجب ایجاد محرومیت‌های زیادی شده است به حدی که بیش از هزار زن محبوس در این زندان از اغلب حقوق قانونی یک زندانی محروم و بعضاً با رفتارهای غیر اخلاقی و غیر انسانی توسط مامورین مواجه هستند.»

به نوشته‌ی گلرخ ابراهیمی، زندانیان عمدتا امکان استفاده از حق مرخصی قانونی را ندارند و مرخصی آن‌ها منوط به نشان دادن «حسن اخلاق» انجام فرایض دینی، حضور در کلاس‌های مذهبی، حرف شنوی از زندانبانان و همکاری در نظافت و بعضاً انجام امورات شخصی زندانبانان است.

او درباره بیگاری کشیدن از زندانیان نوشته است:

«تعدادی از زندانیان جهت کسب درآمد در بخش اداری، آشپزخانه، خیاط خانه، کارگاه و بندها مشغول به کار هستند. ساعت کاری از حدود ۹ صبح تا حدود چهار عصر است. در ازای این حجم از کار مبالغی از ۵۰ هزار، هشتاد هزار و تا سقف ۱۰۰ هزار تومان به کارت زندانیان برای یک ماه کار واریز می‌شود. برخی از زندانیان نیز در ابتدای کار در زندان به صورت هفتگی دو پاکت سیگار دریافت می‌کردند.»

به نوشته ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) هم‌اکنون ۹ زن زندانی سیاسی در کنار زندانیان عادی در این زندان زندانی‌اند.

سپیده قلیان فعال کارگری و از متهمان پرونده «نیشکر هفت‌تپه» نیز که مدتی را به عنوان تنبیه در این زندان به سر برده است به تازگی گزارشی از بند هفت این زندان در تویتر خود منتشر کرد و از جمله نوشته است ترکیبی از زندانیان قتلی، جرائم خاص (حمله مسلحانه) و زندانیانی با عنوان اتهامی «فساد و فحشا» در این زندان نگهداری می‌شوند.

او تاکید کرده با ورود ابراهیم رئیسی به قوه‌ قضاییه، طرح «مبارزه با فساد و فحشا» راه افتاد و زنان بسیاری با اتهامات واهی بازداشت شدند. از جمله اتهام یکی از زنان جوان «فساد و فحشا از طریق بستنی خوردن به صورت شهوت‌انگیز در خیابان»، و حکم دیگری پوشیدن مانتوی جلو باز است.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • #سرکوب_دانشجویان

      ‏دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه دادگاه و به صورت غیابی حکم ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع‌الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی ‎#پریسا_رفیعی فعال صنفی دانشگاه تهران را عینا تایید کرد. #سرکوب_دانشجویان

    • فرستادن پرونده‌ی سه عضو کانون به اجرای احکام

      فرستادن پرونده‌ی سه عضو کانون به اجرای احکام کانون نویسندگان ایران: اطلاع یافتیم که پرونده‌ی سه نویسنده عضو کانون، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن به دایره اجرای احکام فرستاده شده است. این سه نویسنده در دادگاه بدوی که اردیبهشت امسال برگزار شد هر یک به شش سال زندان محکوم شدند. چندی بعد احکام صادره در دادگاه تجدید نظر با اندکی کاهش در محکومیت کیوان باژن تایید و در اوایل دی ماه سال جاری به وکلای آنها ابلاغ شد. به این ترتیب حکم شش سال زندان رضا خندان و بکتاش آبتین تایید شد و حکم کیوان باژن به دلیل نداشتن سابقه‌ی کیفری به سه سال و شش ماه زندان کاهش یافت. وزارت اطلاعات در سال ۱۳۹۴ برای این سه نویسنده به دلیل عضویت و فعالیت در کانون نویسندگان ایران که نهادی ضد سانسور و حامی آزادی بیان و حقوق نویسندگان است، پرونده‌ گشود. این پرونده پس از طی کردن مراحل بازپرسی با دو اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "تجمع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" به دادگاه فرستاده شد و در روزهای اخیر با حکم مجموعا ۱۵ سال و شش ماه زندان برای سه نویسنده به دایره اجرای احکام ارسال شده است. مشارکت در تدوین کتاب تاریخچه‌ی کانون، انتشار نشریه داخلی کانون و حضور در مراسم بزرگداشت احمد شاملو و جعفر پوینده و محمد مختاری از "مصادیق" و "مستندات" پرونده‌ی این سه نویسنده است. سه نویسنده‌ای که «جرم» واقعی‌شان سانسورستیزی و دفاع از آزادی بیان بی‌هیچ حصر و استثناست.

    • بازداشت یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه

      بازداشت یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه صبح امروز رضا دبیریان کارگر نیشکر هفت تپه به اتهام نشر اکاذیب بازداشت شد. رضا دبیریان پس از مراجعه به دادگستری شوش بازداشت و به زندان دزفول منتقل می شود. بنابر خبر دریافت شده این بازداشت بنابر دستور قضایی برای هفتاد دوساعت جهت تحقیقات صورت گرفته است. گویا آقای رئیسی فراموش کرده اند که گفته بودند جای کارگر زندان نیست!؟ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت و پرونده سازی کارگران را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط رضا دبیریان می باشد. ۲۶ بهمن۹۸ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

    • جمال عاملی

      #توییت_خوان ‏وقتی وکیل #ندا_ناجی برای پیگیری پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر رفته و به دستور آقای رئیسی مبنی بر وثیقه کردن فعالین کارگری اشاره کرده بود رئیس دفتر شعبه در جواب گفت: «وثیقه ای در کار نیست، دستورات آقای رئیسی هم برای تلویزیونه!برای این شعبه نیست!»

    • حقیقتگو

      خدای اسلام بعد از جمع آوری هیزم های آنچنانی برای آتش جهنم ش و آب وچاروکردن ویلای خمینی دربهشتش به گشت زنی های آنچنانی دردیگرکرات آسمانی ونظارت برحجاب زنان آن کرات آسمانی پرداخت و به یکباره چشمش به کره زمین وزندان قرچگ افتاد که جمعی از بنده گانش دران گرفتارند ولازم دانست که نماینده محترمش که سابقه درمردم دوستی آنچنانی دارد به زندان قرچگ بفرستد...