ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف برای مقابله با کرونا درخواست کمک مالی کرد

ظریف از صندوق بین‌المللی پول خواست تا برای مقابله با ویروس کرونا به ایران کمک اضطراری کند. درخواست ایران پنج میلیارد دلار است. شمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۴۲۹ نفر رسید.

محمدجواد ظریف در پیامی اعلام کرد که از صندوق بین المللی پول کمک اضطراری درخواست کرده است تا ایران با بیماری همه‌گیر کرونا مقابله کند. رئیس بانک مرکزی این کمک را پنج میلیارد دلار اعلام کرد. براساس آمار رسمی در ایران ۴۲۹ نفر در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پنج‌شنبه ۲۲ اسفند / ۱۲ مارس با انتشار پیامی در  توئیتر خود خواستار کمک صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا شد.

ظریف در پیام خود نوشت: «رئیس صندوق بین‌المللی پول گفته است که کشورهای متأثر از ویروس کرونا توسط "ابزار سریع مالی" مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بانک مرکزی ایران خواهان دسترسی فوری به این تسهیلات است.»

او در این پیام افزوده است: «صندوق بین‌المللی پول و هیئت مدیره آن می‌بایست به مسئولیت این نهاد پایبند باشند، در طرف صحیح تاریخ بایستند و مسئولانه عمل کنند.»

IMF/IMF Board should adhere to Fund's mandate, stand on right side of history & act responsibly.\n— Javad Zarif (@JZarif) March 12, 2020

رویترز گزارش داده است که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در حساب اینستاگرام خود گفته است که «پنج میلیارد دلار آمریکا» (۴,۴۴ میلیارد یورو) از کریستالینا گئورگیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک اضطراری کرده است.

همتی این درخواست را در چارچوب «استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از طرح ۵۰ میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا» عنوان کرد.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته بودجه‌ای معادل ۵۰ میلیارد دلار برای کمک به کشورهایی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند اختصاص داد. این صندوق اعلام کرد که کمک ۵۰ میلیارد دلاری در دسترس کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط با نظام‌های ضعیف بهداشتی قرار خواهد گرفت.

افزایش شمار قربانیان کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ظهر پنج‌شنبه ۲۲ اسفند آخرین آمار رسمی از وضعیت شیوع کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۲۹ نفر رسید.

روز گذشته (چهارشنبه) جهانپور کل مبتلایان به این بیماری در کشور را ۹۰۰۰ نفر و شمار جان‌باختگان را ۳۵۴ نفر اعلام کرده بود.

تهران، استان مرکزی، گیلان و مازندران بیشترین مبتلایان به کرونا را در ۲۴ ساعت اخیر داشته‌اند.

دکتر تدروس آدانوم گبرایسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند / ۱۱ مارس اعلام کرد که شیوع «کووید - ۱۹» به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.

او در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «در دو هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین ۱۳ برابر و شمار کشورهای مبتلا به آن سه برابر شده‌اند.»

به‌گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت انتظار می‌رود که در روزها و هفته‌های آینده شمار مبتلایان به این بیماری، مرگ‌‌ومیرها و تعداد کشورهای آلوده از این نیز بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Pouya Bakhtiari

    - سازمان بهداشت جهانی و چین ۱۲۰۰۰۰ کیت تشیخص کرونا و هزاران وسایل پزشکی و لباس از طریق امارات به ایران فرستادند که معلوم نشد به کدام انبار احتکاری رفت ؟ - حکومت دروغ و فریب و تکذیب ؛ ضمن رد کمک آمریکا برای ارسال تجهیزات مبارزه با ویرس ؛ تقاضای ۵ میلیارد دلار پول کرده تا باز موشک به پایگاه آمریکا پرتاب کند و کشتی مملو از موشک برای حوثی ها بفرستد!

  • سپاه پاسداران مانع عرضه ا اقلام مورد نیاز

    پنهانکاری سپاه پاسداران تنها محدود به اخبار د اطلاعات نیست شامل اقلام مورد نیاز مردم هم هست در حالی که انبار شرکت های تولید کننده لوازم بهداشتی و ضدعفونی مملو از این مواد است ،مسئولان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مانع عرضه این کالاها در بازار شده اند تا به جامعه بین الملل نشان دهند که نیازمند کمک مالی و رفع تحریم ها برای تهیه مواد بهداشتی هستند!

  • سپاه تجهیزات را به غارت برده است

    به سخنان این پرستاران گوش کنید. نکنه دستگاههای اطلاعاتی سپاه پاسداران بیان این حقایق از زبان پرستاران بیمارستان الشتر لرستان را که با کمبود شدید اقلام بهداشتی پیشگیرانه روبرو هستند، جنگ روانی ضد انقلاب اعلام کنند. این پرستاران در حالیکه، الشتر در استان لرستان با وجود جمعیت کمتر نسبت به بقیه شهرهای استان با فاصله بیشترین آمار ابتلا به #کرونا و فوتی را در استان داشته است، تنها بیمارستان شهر است که امکانات خاصی ندارد. این بیمارستان نیازمند تجهیزات اولیه برای پرسنل است. پرسنل بیمارستان برای تهیه شیلد از مردم کمک می خواهند. سازمان بهداشت جهانی تجهیزات حفاظتی برای ۱۵۰۰۰ نفر کادر درمانی به ایران ارسال کرده است. اگر به هر بیمارستانی ۳۰ عدد فرستاده میشد حداقل ۵۰۰ بیمارستان باید دریافت می‌کردند. این تجهیزات کجاست؟ غیر از این است که سپاه آنها به غارت برده است؟

  • سپاه عامل شیوع هرچه گسترده تر ویروس کرونا

    نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مانع فعالیت نیروهای مردمی در ورودی بوشهر و فرودگاه این شهر هستند. این دو نیرو عامل شیوع هرچه گسترده تر ویروس کرونا در این شهر و قتل عام مردم هستند. گزارشات را ببینید و قضاوت با شما باشد.

  • پرداخت یارانه ۵ میلیون تومانی به طلبه ها و آخوندهای قم حمله ویروسی دیگر به سفره خالی کارگران و مردم زحمتکش است.

    پرداخت یارانه ۵ میلیون تومانی به طلبه ها و آخوندهای قم حمله ویروسی دیگر به سفره خالی کارگران و مردم زحمتکش است. ⭕️پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه، رژیم و نهادهای مذهبی پرداخت ۵ میلیون تومان یارانه به طلبه ها و آخوندهای قم را مصوب و واریز کرده اند. پرداخت این مبلغ به عاملین انتقال و عدم پیشگیری از این ویروس مرگبار خیانت دیگر این رژیم به مردم کارگر و زحمتکش در ایران است. این اقدام نظام در حوزه تبعیض قابل توضیح نیست. جنایت است. جنایتی غیر قابل بخشش.

  • بودجهء حوزه "علمیه" سه برابر و نیم بودجهء کرونا

    بودجهء حوزه "علمیه" سه برابر و نیم بودجهء کرونا بودجه‌ی امسال برای حوزه‌های علمیه: ۱۷۳۳ میلیارد تومان بودجه‌ی مصوب دولت برای مقابله با کرونا: ۵۳۰ میلیارد تومان

  • حقیقتگو

    این گرگ ها وگفتارها که پیکرهای انسان وارانه برخودپوشانده اند همچون آخوندها و سپاه پاسداران وهبرو عناصر حکومتی دراین چهل ساله هرچه درایران یافت میشد طعمه خودشان کردند چه منابع نفتی وگازی وچه معادن وچه تصرف زمین ها وکوه ها و چه چپاول ثروت ملی که می بایست متعلق به ایران باشد وهمزمان هم برای مردم تحریم سازی ها وفقروزجروبیکاری ومعتادی وبی اینده گی به ارمغان آوردند...باظهورتحریم های نفتی و مالی و مورد حصرواقع شدن بین المللی و ضعف درپرداخت حقوق های دلاری ده هزارمزدور عراقی وسوریه ای ولبنانی وفلسیطنی این ؤزیم گرگ ها وگفتارها را به تنش واداشته است وحالا موردی غیرقابل وضف با بروزویروس کرونا درجهت اخاذی ازبانک جهانی وصندوق پول بین امللی پیش امده است که بله رژیم آخوندی جنگ برعلیه ویروس کرونا را نه باسوره ها و آیات های و گفته های امامان اسلام انجام نمی دهد بلکه با دلارهای اخاذی کرده اش ...سالهای سال بود که هزینه کشورداری سرویه ولبنان و فلسطین ازحکومت اخوندی تامین میشد زیراکه این کشورها نه اقتصادی داشته اند ونه تولیدات انچنانی ونه صادرات نفتی وگازی غیره نه ترکیه و نه کشورهای عربی ثروتمند پشیزی به انها دادندوتنها با دریافت کلان مقداردلارها ازایران توانسته اند روزگار را بگذارند و تنها خلاقیت شان سرگرم بودن و بی وقفه تولید مثل کردن بوده است ...بنابه گفته وزیر لبنان که لبنان ورشکسته مالی شده است و نمی تواند اعتبارات دریافتی ازبانک های خارجی را پس بدهد ...بدون شک روزانه بیت رهبری اخوندی باید جوابگوی ده ها تلفنی باشد که ازعراق وسوریه ولبنان و فلسطین تلفن می زنند وتقاضای دلار می کنند...تنها ثروت شخص علی خامنه ای به رقمی بیش از98میلیارددلار تخمین زده میشود که این موجود ملعون حاضرنبوده ونیست برای مردم ایران که بعنوان خش وخاشاک به رسمیت می شناسد دلاری هزینه کند ...امیدوارم که مقامات تصمیم گیرنده صندوق پول بین المللی .همچون اوباما عمل نکنند و فرای عقل وفهم انسانی چند میلیاردی را سوغاتی به گرگ .گفتارها ندهند ...هم اکنون ماسک های اهدائی سازمان بهداشت جهانی که به ایران وارد شده اند دربست دراختیارسپاه پاسداران ومزدورانشنان درخیابان ها تعلق گرفته وتعداد نجومی ازانها به عراق وسوریه انتقال داده شده است ...پرستاران با روپوش سازی ازسفره های پلاستیکی خانگی دربیمارستان ها کارمی کنند ...این رزیم گرگ ها وگفتارها ماهیت جنایتگری و ضدمردمی را تاکنون بدرستی نشان داده است وخوشحال ازآنکه مردم همچون برگ درختان برزمین می ریزند وتلف میشوند..بدون شک اگردرمانی برعلیه ویروس کرونا کشف شود محال ممکن است که این رزیم صفاک دراختیارمردم بگذارد....

  • قزوینی

    پیش بینی بسیاری از تحلیلگران سیاسی درباره قصد رژیم از گسترش عمدی بیماری کرونا در کشور درست از آب درآمد: یعنی استفاده از سپر انسانی برای دور زدن تحریمها؛ مشابه ترفند کثیفی که در سرنگونی هواپیمای اوکراینی استفاده شد اما حاصلی برای رژیم نداشت. حال که رژیم با ورود و گسترش عمدی ویروس کرونا به کشور توانسته به میزان هولناکی از تلفات انسانی دست یابد؛ برگ نهایی این بازی کثیف را رو کرده و وزیر خارجه بدنام و دروغ پرداز جمهوری اسلامی امروز در نهایت بیشرمی از کشورهای غربی تقاضای کمک مالی برای مقابله با کرونا نمود. این در حالی است که رژیم تروریست جمهوری اسلامی تمامی کمکهای بین المللی (تجهیزات بهداشتی) که به مردم ایران اهدا شده بود را به تروریستهای خود در دیگر کشورها اهدا کرد و بخشی دیگر را نیز صرف تجهیز نیروهای سرکوبگر خود برای مقابله احتمالی با مردم مصیبت زده نموده است تا این نیروها در زمان درگیری با مردم از خطر آلودگی به ویروس در امان بمانند. بیتردید هر پولی که به دست رژیم برسد مستقیما به جیب تروریستهای حزبالله و آقازاده های کانادایی خواهد رفت و مردم ایران همچون همیشه هیچ سهمی از آن نخواهند داشت.

  • amir

    رژیم تروریست جمهوری اسلامی تمامی تجهیزات بهداشتی که به مردم ایران اهدا شده بود را صرف تجهیز نیروهای سرکوبگر خود برای مقابله احتمالی با مردم بیمار نموده؛ امروز تصاویر مانور آنها را برای ترساندن مردم دیدیم. حالا این رژیم جنایتکار و دزد در یک اخاذی آشکار میخواهد جیب تروریستهای حزبالله را به بهانه مردم مصیبت زده پر کند. ننگ بر دولتهای اروپایی که شریک تک تک جنایتهای این رژیم هستند.

  • حسن

    FATF اصلاح می شود. Financial Action Task Force

  • حسن

    سخنی با آقای زشت! جناب آقای زشت (ظریف!)، شما دستکم آمار قربانیان کرونا را درست اعلام کنید، تا بانک جهانی در تصمیم خود قاطع تر شود. ضمنا اخیرا نام جمهوری اسلامی در لیست سیاه FTAF گنجانده شده! یعنی اینکه دولت جمهوری اسلامی در پولشویی و تهیه منابع مالی تروریسم دست دارد. چطور انتظار دارید که بانک جهانی به شما وام دهد؟! راستی، سرنوشت کمکهای قبلی چه شد؟ ظاهراً جمهوری اسلامی همه را هاپولی کرد! و آخر اینکه، کشور آلمان اعلام کرده که یک میلیارد یورو برای کرونا در نظر گرفته است که 140 میلیون یورو از آن صرف مطالعه در خصوص ویروس می شود. شما این مبلغ بالا را با استناد به چه هزینه کردی درخواست داده اید؟ آیا سواد شمردنش را دارید جناب دکتر!

  • Maryam

    با درود، اگر صندوق بین‌المللی به ایران پنج میلیارد دلار پول بدهد اشتباه بزرگی می کند. چون این پول به جیب رهبر دزد ایران می رود و اون هم پولها را به لبنان و غزه و سوریه و بمن و ... می دهد . پس بهتر است به جای پول به این دولت بی فکر اقلام مورد نیاز مردم را به دست مردم برسانند بدرود مریم

  • سعید

    دانشمندان اسرائیلی در آزمایشگاه دولتی "میگال" هفتهء پیش اعلام کرده بودند که در عرض چند هفتهء آینده واکسن ویروس کرونا را تهیه و آماده خواهند کرد. آزمایشگاه دیگری در شهر "سن دیگو" (آمریکا) نیز سه هفته پیش چنین ادعایی کرده بود. هر دو این آزمایشگاه ها امیدوار اند که در ماه آوریل واکسن حاضر باشد. اما بنا بر اظهارات دکتر آنتونی فاچی (Anthony Fauci) صاحبنظر ترین مقام علمی و باسابقه ترین دکتر در این زمینه حداقل بین یک تا یک سال و نیم دیگر طول خواهد کشید که چنین واکسنی ایجاد گشته, در سطح انبوه تولید شود و عرضه شود. تا آن زمان, شستن مرتب دستها با صابون, دست نزدن به صورت و رعایت دیگر توصیه های ساده و قبال اجرای بهداشتی بهترین "واکسن" موجود است. موفق باشید.

  • پول هرگز به مردم نخواهد رسید.

    کثافت آقا. کثافت و پدرسوختگی. برای اولین بار از دهه شصت میلادی، ایران از صندوق بین‌المللی پول وام خواسته. هروقت سپاه بهانه گرفت، با دستور مستقیم آقا از صندوق ذخیره ارزی پول نقد دادن برای رفع دلتنگی سردارها، حالا با سؤاستفاده از بحران کرونا دست دراز کردن جلوی آی‌ام‌اف ‏حالا میشه فهمید چرا در یکی دو روز اخیر آمار قربانیان کرونا در ایران رو بیشتر کردند، هدف شفاف‌سازی یا کمک به کنترل بحران نبود. هدف توجیه‌پذیر شدن درخواست وام از صندوق بین‌المللی پول بوده. پولی که مثل دیگر کمک‌های جهانی، هرگز به مردم نخواهد رسید.

  • mandana

    امداد غیبی برای ملا یان می‌رسد!!، این آدمکشان به پول احتیاج دارند، در این ۴۱ سال هر چه خوردند و بردند ، کافی‌ نیست! حالا هم به اسم مردم باز پول بگیرند!، این دزدان تا حالا پول این مملکت را خرج مردم کرده‌اند؟ که حالا پول خرج مریضی مردم بکنند؟؟؟

  • مجید

    در خبرها آمده بود که آمریکای جهانخوار واکسنی برای کرونا در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت تولید خواهد کرد.