ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا محدودیت‌های اجتماعی در خاورمیانه را بیشتر کرد

در آخرین اقدامات برای مهار شیوع ویروس کرونا، عراق و لبنان محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت را برای دو هفته دیگر تمدید کردند. عربستان سعودی ریاض، مکه و مدینه را مسدود کرد.

همزمان با اعمال محدودیت‌ها در کشورهایی که در آن‌ها ویروس کرونا گسترش پیدا کرده است، در خاورمیانه نیز تدابیر حفاظت از شهروندان تشدید می‌شود. عراق و لبنان محدودیت‌ها را دو هفته تمدید کردند؛ عربستان سعودی پایتخت خود ریاض و مکه و مدینه دو شهر مقدس برای مسلمانان را مسدود کرد، و امارات متحده عربی از شهروندان خود خواست تا در خانه‌هایشان بمانند.

کرونا در عربستان سعودی ـ عکس از آرشیو

در حالی‌که ویروس کرونا در کشورهای خاورمیانه به‌سرعت در حال گسترش است، رهبران ۲۰ اقتصاد قدرتمند جهان به‌منظور هماهنگی در واکنش به این بیماری به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی پنج‌شنبه ۷ فروردین / ۲۶ مارس به‌شکل مجازی تشکیل جلسه دادند.

کشورهای گروه ۲۰ که به‌دلیل عدم اقدام منسجم در مقابله با کرونا مورد انتقاد قرار گرفته بودند این اجلاس را بدون پاسخ به مسائل و مشکلات مهم کنونی در جهان پایان دادند.  شیوع کرونا در جهان موجب بسته شدن هزاران شرکت و مجبور شدن بیش از یک چهارم جمعیت جهان به ماندن در قرنطینه خانه شده است.

وزارت بهداشت عراق امروز پنج‌شنبه ۷ فروردین / ۲۶ مارس اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر دیگر به شمار درگذشتگان بر اثر کرونا افزوده شد. این بالاترین میزان مرگ‌ومیر از زمان آغاز ثبت بیماران مبتلا به کرونا در عراق است. تاکنون دست‌کم ۳۶ نفر از ۳۸۲ نفر مبتلا به کرونا در عراق جان خود را از دست داده‌اند.

عراقی‌ها در اجرای قانون منع رفت‌وآمد که از ۲۷ اسفند / ۱۷ مارس به اجرا گذاشته شده مشکل دارند و مقام‌های بلندپایه عراقی و شخصیت‌های مذهبی مردم را ترغیب می‌کنند که در خانه بمانند و از برگزاری اجتماعات خودداری کنند. کابینه عراق اعلام کرده است که این قانون را تا روز ۱۱ آوریل تمدید می‌کند. این دومین تمدید از زمان اعمال محدودیت‌هاست.

مقامات بهداشتی عراق گفته‌اند که انتظار می‌رود شمار کسانی که مورد تست ویروس کرونا قرار می‌گیرند در هفته‌های آینده افزایش یابد. ارتش عراق در بیانیه‌ای گفته است كه یگان‌هایی را برای اجرای طرح ممنوعیت رفت‌و‌آمد به‌مدت یک هفته و مسدود کردن مناطقی كه در آن‌ها ویروس کرونا بیشتر شیوع پیدا کرده است، اعزام می‌كند. به‌گفته وزارت بهداشت استان‌های بغداد، بصره و کربلا بیشترین تعداد ابتلای جدید به ویروس کرونا را داشته‌اند.

در لبنان دولت محدودیت‌هایی را که از روز شنبه گذشته اعمال کرده بود تا ۱۲ آوریل، روز عید پاک مسیحیان، تمدید کرد.

لبنان، کشوری با نزدیک به ۵ میلیون نفر جمعیت، مرگ ۶ نفر بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده است. روز پنج‌شنبه ۳۵ مورد جدید ابتلا نیز اعلام شد که شمار این افراد را به ۳۸۶ نفر رساند. دولت نیز با تشدید اقدامات خود، تعطیلی کلیه مؤسسات دولتی از جمله شهرداری‌ها را تمدید کرد و به فروشگاه‌های معاف از تعطیلی نظیر نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها دستور داد که از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۵ بامداد تعطیل شوند.

عربستان سعودی در راستای مبارزه با ویروس کرونا دستور منع ورود و خروج از ریاض پایتخت، مکه و مدینه را صادر کرد. این محدودیت به‌مدت ۱۵ ساعت و از ساعت ۳ بعد از ظهر اعمال می‌شود. بقیه کشور از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۶ بامداد مسدود خواهد بود. عربستان سعودی ۱۰۱۲ مورد ابتلا و ۴ مورد فوت بر اثر بیماری کووید ۱۹ ثبت کرده است.

در امارات متحده عربی، پیش از این مراکز تجاری، فرودگاه‌ها و سواحل بسته شده بودند. مقام‌های دولتی همچنین اعلام کردند که از ساعت ۸ بعد از ظهر پنج‌شنبه ۷ فروردین / ۲۶ مارس تا ساعت ۶ بامداد جمعه قانون منع رفت‌وآمد به‌اجرا گذاشته می‌شود. آخر هفته اتوبوس‌ها ، ترامواها و مترو نیز به حالت تعلیق در می‌آیند تا ضدعفونی شوند. روز پنج‌شنبه پلیس در دبی و شارجه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به مردم اعلام می‌کرد که در خانه‌های خود بمانند.

نیروی دریایی آمریکا نیز گفته است که تست کرونای دو ملوان اعزامی به امارات متحده عربی هنگام انتقال از طریق جزیره بحرین، مثبت بوده است. ربکا رباریچ، سخنگوی نیروی دریایی ناوگان ۵ مستقر در بحرین به آسوشیتدپرس گفت که سایر ملوانانی که با این دو نفر آلوده شده بودند، به مدت ۱۴ روز توسط دولت بحرین قرنطینه شدند.

رباریچ از اعلام واحد یا شمار دریانوردان مبتلا به کرونا خودداری کرد. امارات متحده عربی میزبان یک اسکادران دریایی آمریکا در پایگاه فوجیره در خلیج عمان و در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز است.

آمار درگذشتگان در جهان بر اثر ویروس کرونا به بیش از ۲۳۰۰۰ نفر و مبتلایان به بیش از ۵۱۰۰۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.