ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه آمریکا خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد

پمپئو خواهان حمایت از تمدید تحریم‌ تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران شد و از اتحادیه اروپا خواست کسانی را که در برنامه موشکی ایران فعالیت می‌کنند تحریم کند.

به‌دنبال پرتاب یک ماهواره نظامی به فضا توسط سپاه پاسداران، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برنامه فضایی ایران را «خطرناک» و «تحریک‌آمیز» خواند و خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا شنبه ۲۵ آوریل/۶ اردیبهشت در بیانیه‌ای پرتاب ماهواره به فضا توسط سپاه پاسداران را که هفته گذشته انجام شد، «خطرناک» و «تحریک‌آمیز» خواند و از جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران «دخالت کند».

به نوشته رسانه‌های ایالات متحده پمپئو در این بیانیه گفت: «ایران سال‌ها ادعا می‌کرد برنامه فضایی صلح‌آمیز و غیرنظامی را دنبال می‌کند. دولت ترامپ هرگز این ادعای ساختگی را باور نکرد و پرتاب یک ماهواره نظامی توسط گروه تروریستی سپاه پاسداران به فضا چیزی را که ما می‌گفتیم برای همه روشن کرد: برنامه فضایی ایران نه صلح‌آمیز است و نه کاملا غیرنظامی».

پمپئو گفت «پرتاب‌گر این ماهواره و ماهواره‌های قبلی ایران قابل تعویض با موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های دوربرد و موشک‌های قاره‌پیما هستند و هیچ کشوری تاکنون به دنبال دستیابی به موشک‌های قاره پیما نبوده مگر برای اهداف هسته‌ای».

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برنامه موشکی ایران را نشانی بر انگیزه‌های جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند از جامعه جهانی خواست جلوی پیشرفت ایران در دستیابی به فن‌آوری موشک‌های بالستیک را بگیرند.

پمپئو خواهان حمایت از تمدید تحریم‌ تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران شد. تحریم‌هایی که اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسند. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست کسانی را که در برنامه موشکی ایران فعالیت می‌کنند تحریم کند. پمپئو گفت: «باعث تاسف است که رژیم ایران همزمان که مردم این کشور جان خود را به خاطر شیوع کووید ۱۹ از دست می‌دهند، منابع خود را صرف تعقیب اهداف تحریک‌آمیز نظامی خود می‌کند».

پس از چندین تلاش ناموفق دولت برای فرستادن ماهواره به فضا، سپاه پاسداران در سکوت خبری یک ماهواره نظامی را به فضا فرستاد. این ارگان چهارشنبه سوم اردیبهشت با انتشار اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نخستین ماهواره نظامی ایران با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. پس از آن علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه، که شلیک ماهواره‌بر قاصدک از کویر مرکزی ایران برای پرتاب ماهواره نور زیر نظر او انجام شد، در یک برنامه تلویزیونی گفت ماهواره سپاه تاکنون ده دور دور زمین چرخیده است و مهمترین ماموریتش «شناسایی» ست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.