ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه: انفجار در پایگاه حمص خطای انسانی بوده نه کار اسرائیل

ارتش سوریه انفجار در انبار مهمات در شرق حمص و تلفات ناشی از آن را تایید کرده. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه گفته این انفجارها ناشی از حمله هوایی اسرائیل بوده است.

ارتش سوریه خبر از انفجارهایی در انبار مهمات در شرق حمص و تلفات ناشی از آن در روز گذشته، جمعه اول مه داده اما گفته اسرائیل به این مرکز حمله هوایی نکرده است. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه اما گفته این انفجارها ناشی از حمله هوایی اسرائیل بوده است.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه می‌گوید انفجار در انبار مهمات حمص کار اسرائیل است/عکس از AFP

ارتش سوریه در بیانیه‌ای که از تلویزیون این کشور پخش شد اعلام کرد شماری غیرنظامی در این انفجارها کشته شده‌اند اما توضیح بیشتری در مورد هویت این کشته‌شدگان و دلیل آن نداد. ارتش سوریه همچنین گفته که «خطای انسانی» دلیل این انفجارها بوده است.

چند ساعت پیش از این حمله هوایی، بالگردهای اسرائیل به مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در بلندی‌های جولان نیز حمله کرده بودند.

طبق اعلام سوریه، هلیکوپترهای اسرائیل دست‌کم پنج موشک به مواضع سوری‌ها در جولان شلیک کرده است.

 گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است اعلام کرده که روز جمعه اسرائیل به یک پایگاه نظامی در حمص که در کنترل نیروهای حزب الله لبنان است، حمله کرده است. به گفته این گروه حقوق بشری، این پایگاه در مسیر جاده حمص به پالمیرا واقع است و انبار موشک و مهمات حزب الله لبنان بوده است.

این گروه به نقل از ساکنان منطقه گفته صدای انفجارهای ناشی از حملات در شهر به گوش رسیده است.

 این پنجمین حمله اسرائیل به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه در دو هفته گذشته است.

اسرائیل در سال‌های اخیر صدها بار به نیروهای ایرانی و متحدان این کشور از جمله حزب‌الله لبنان در سوریه حمله کرده است.

یران متحد نزدیک بشار الاسد است و مستشاران نظامی و هزاران جنگجو را از سراسر منطقه به سوریه گسیل کرده است تا به رژیم این کشور در جنگ هشت ساله با گروه‌های مختلف اپوزیسیون و شبه‌نظامیان شورشی کمک کند.

اسرائیل ایران را بزرگ‌ترین تهدید خود در منطقه می‌داند و اعلام کرده است حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

اواسط زمستان سال گذشته (بهمن ۹۷) در حمله اسرائیل به مواضع سپاه قدس دست‌کم ۱۲ عضو سپاه کشته شدند.

ایران هیچ‌گاه تلفات خود در حمله‌های اسرائیل را مخابره نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.