ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ثبت احوال سرانجام آمار مرگ و میرها در زمستان ۹۸ را منتشر کرد

استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین میزان فوتی در میان استان‌های کشور را داشته‌اند. مرگ و میرها در استان گیلان هم رشد داشت.

سازمان ثبت احوال از انتشار آمار مرگ و میرها در زمستان ۹۸ که همه‌گیری ویروس کرونا در ایران به ویژه در استان‌های قم، خراسان رضوی، گیلان و تهران کشتار کرد خودداری می‌کرد. اکنون سازمان ثبت احوال آمار مرگ و میرها را روی سایت خود قرار داده. بر آن اساس استان‌های تهران با ۶۰ هزارو ۷۱۲ نفر، خراسان رضوی با ۳۱ هزارو ۴۶۲ نفر و استان اصفهان با ۲۵هزارو ۴۰۵ نفر به ترتیب بیشترین میزان فوتی در میان استان‌های کشور را داشته‌اند.

سازمان ثبت احوال سرانجام آمار مرگ و میرها در زمستان ۹۸ را منتشر کرد
سازمان ثبت احوال سرانجام آمار مرگ و میرها در زمستان ۹۸ را منتشر کرد

 سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

«در حال حاضر تمام آمار ولادت و فوت سال ۱۳۹۸ از جمله زمستان این سال در سامانه سازمان ثبت احوال کشور برای بهره‌برداری در دسترس قرار گرفته است. بر اساس روال گذشته زمان انتشار آمار زمستان هر سال در همین نیمه دوم اردیبهشت بوده است لذا بر اساس روال قبلی و همانند سال گذشته این کار انجام شد.»

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت:

«با پیگیری‌های مستمر، سازمان ثبت احوال امروز آمار مرگ زمستان ٩٨ را روی سایت بارگذاری کرد. مجدداً از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا را به تفکیک استان و کلانشهرها ارائه نماید. شفاف‌سازی موجب هوشیاری شهروندان و افزایش ایمنی جامعه خواهد شد.»

حق‌شناس پیش از آن خطاب به وزیر کشور نوشته بود:

«آقای رحمانی فضلی، سازمان ثبت احوال از نشر آمار درگذشتگان در زمستان ۹۸ بدون هیچ دلیل روشنی خودداری می‌کند! علت این پنهانکاری غیر موجه را درک نمی‌کنم. آیا مردم نامحرم هستند؟»

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا از بهمن سال تاکنون در ایران ۶۴۸۶ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. انتشار آمار مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت ‌احوال ممکن است در تناقض با آمارهای رسمی وزارت بهداشت از قربانیان کووید ۱۹ قرار بگیرد.

بر اساس آماری که اکنون سازمان ثبت بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سال ۱۳۹۸ منتشر کرده،  از میان ۳۹۵ هزار و ۳۹۲ نفر فوتی کل کشور، ۱۰۵ هزار و ۷۸۷ نفر مربوط به زمستان بوده که در این فصل نیز بیشترین فوتی‌ها مربوط به استان تهران با ۱۶هزار و ۷۷۳ نفر و پس از آن استان خراسان رضوی با ۷۸۲۵ نفر در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

در مجموع آمار فوتی سال ۱۳۹۸ نیز استان‌های تهران با ۶۰ هزارو ۷۱۲ نفر، خراسان رضوی با ۳۱ هزارو ۴۶۲ نفر و استان اصفهان با ۲۵هزارو ۴۰۵ نفر به ترتیب بیشترین میزان فوتی در میان استان‌های کشور را داشته‌اند. بر اساس آمار رسمی ثبت احوال تعداد فوتی‌ها در استان‌های قم و خراسان رضوی که از کانون‌های همه‌گیری ویروس کرونا بود در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است.

بازگشایی اماکن مذهبی در این دو استان ایران به یک چالش بزرگ سیاسی بین جناح‌های مختلف جمهوری اسلامی تبدیل شده است.  

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/502818

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.