ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام وضعیت قرمز در ۹ شهر خوزستان

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند و ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند. در شهرهای باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان وضعیت قرمز اعلام شد.

استاندار خوزستان از قرنطینه و تعطیلی ۹ شهر استان خوزستان از جمله اهواز و مسجدسلیمان خبر داد. طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. برخی از این شهرها پیشتر منطقه سفید اعلام شده بودند.

بیمارستان رازی اهواز - با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، در ۹ شهر این استان وضعیت قرمز اعلام شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از اعلام وضعیت قرمز در شهرهای باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان و اعمال محدودیت و تعطیلی ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری در این شهرها خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استاندار خوزستان گفت: «به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و همچنین کمیته علمی و باتوجه به شرایط استان و روز‌های پیش رو و پیش‌بینی‌هایی که می‌شود، تشخیص دادیم که در برخی شهر‌های استان، مجدد محدودیت ایجاد کنیم تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را کاهش و قطع کنیم تا خدای ناکرده با طغیان مواجه نشویم. به گفته تا پایان هفته جاری در این ۹ شهر وضعیت قرمز برقرار خواهد بود.»

برخی از این شهرها پیشتر «منطقه سفید» اعلام شده و اماکن مذهبی در آن‌ها بازگشایی شده بود. گفته می‌شود حاشیه‌نشینی و عدم اعمال فاصله‌گذاری فیزیکی و همچنین تلقی اشتباه از تاثیر گرما بر جلوگیری از انتقال کرونا نیز، به تشدید شیوع ویروس در این شهرها منجر شده است.

 منصور جمشیدی، رئیس پلیس راهور خوزستان اما درمصاحبه با ایسنا گفت: چگونگی اعمال محدودیت در رفت و آمد بین‌شهری به جلسه امروز یا فردا (دوشنبه) ستاد مدیریت کرونا بستگی دارد و میزان محدودیت‌های تردد بین مناطق شهرها تا عصر یکشنبه اعلام نشده است.

وضعیت «بغرنج» خوزستان

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران نیز یکشنبه ضمن اعلام آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا شرایط شیوع بیماری در استان خوزستان را «بغرنج» خواند و گفت: «مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند».

جهانپور به آمارهای استان خوزستان اشاره نکرد اما علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی) تعداد کسانی را که در این استان تنها در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۷۶ نفر اعلام کرد که تعداد کل ابتلا در این استان را به ۴هزار و ۴۵۹ نفر می‌رساند. از این تعداد در همین بازه زمانی ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۹۰ نفر از ساکنان این استان را گرفته است.

به گفته احسان پور در ۲۴ ساعت گذشته در اهواز ۷۱ مورد، دزفول ۲۳مورد، کارون ۱۶ مورد، شوشتر ۱۵ مورد، باوی ۱۳ مورد، رامهرمز ۷ مورد، باغملک ۶ مورد، شوش و مسجدسلیمان هر کدام ۵ مورد، ماهشهر ۴ مورد، اندیمشک و حمیدیه هر کدام ۳ مورد، رامشیر۲ مورد، ایذه، بهبهان و دشت آزادگان هر کدام یک مورد جدید ابتلا ثبت شده است.

همچنین در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و ۳ هزار و ۶۴۹ بیمار با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

براساس اظهارات روز یکشنبه سخنگوی وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر شنبه ۲۰ تا یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) ۱۳۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق مختلف کشور شناسایی شد و ۵۱ بیمار هم جان خود را از دست دادند. بر اساس این آمار شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ به ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است. همچنین از اسفند سال گذشته که نخستین فوت بر اثر کرونا در ایران گزارش شد تا ظهر یکشنبه وزارت بهداشت و درمان مرگ ۶۶۴۰ تن در این رابطه را تایید کرده است.

بسیاری از ساکنان استان خوزستان علاوه پیش از کرونا تحت تاثیر ریزگردها و آلودگی‎های محیط زیست با بیماری‎های تنفسی دست به گریبان بودند. حالا نیز با توجه به توزیع نابرابر امکانات درمانی در این استان و برخوردار نبودن برخی از شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز در آن اعلام شده است، نگرانی‎ها از بابت افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    - خامنه‌ای: «تصمیم‌گیری درباره بازگشایی اماکن مذهبی را به کسانی بسپارید که اهمیت مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند!?». - حسن روحانی: مدارس از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود اما حضور دانش‌آموزان الزامی نیست! - به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر شنبه ۲۰ تا یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) ۱۳۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق مختلف کشور شناسایی شد و ۵۱ بیمار هم جان خود را از دست دادند! مقام ستاد مدیریت کرونا در ایران درباره روند افزایشی ابتلا به این ویروس در برخی شهرها و از جمله پایتخت هشدار داد. او گفت آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است و باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رفت.