ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با وجود گستردگی همه‌گیری کرونا در ایران مساجد کشور باز می‌شوند

در پی تذکر رهبر جمهوری اسلامی وزارت بهداشت به بازگشایی مساجد در سراسر ایران رضایت داد. مقامات وزارت بهداشت می‌گویند رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مردم میسر نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد که در پی تذکر رهبر جمهوری اسلامی و با وجود بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در تهران و سایر شهرهای ایران و به ویژه در استان خوزستان مساجد در سراسر کشور از سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت بازمی‌شوند.

گندزدایی از سرویس یهداشتی مسجد جمکران

محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی با اعلام این خبر گفت:

«پس از پی‌گیری مستمر مطالبه‌ مردم متدین کشورمان و گفت‌وگوهای متعدد با وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در پی تذکار رهبر معظم انقلاب و برای برپا شدن مجالس شب‌های قدر و درپی گفت‌وگوی تکمیلی امروز بنده با دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت راهکارهای عملی بازگشایی مساجد و دیگر اماکن مقدس و مذهبی کشور مطرح شد.»

علی خامنه‌ای، روز گذشته (یکشنبه) از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا شرکت کرده و تلویحاً خواهان بازگشایی مساجد در سراسر ایران شده بود. خامنه‌ای گفته بود:

«بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمیت حضور دعا و توسل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرده بود که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند و تا نیمه ماه رمضان مساجد و سایر اماکن مذهبی در شهرهای سفید بازگشایی نمی‌شوند. برخی چهره‌های مذهبی به این تصمیم اعتراض کرده و خواستار بازگشایی زودتر اماکن مذهبی در ماه رمضان شده بودند.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:

«کل زمان انجام مراسم شب‌های قدر باید دو ساعت باشد و ائمه جماعات نیز با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی در رعایت پروتکل‌ها همکاری می‌کنند. همچنین از صدا و سیما خواستیم برنامه این شب‌ها را به طور مستقیم از مکان‌های خاص پخش کند.»

مشکل اما در این نکته نهفته است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مردم میسر نیست. علیرضا ماهر، معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته (یکشنبه) گفت:

 «اگر با رعایت ۸۶  پروتکل ابلاغی کار می‌کردیم، طبیعتا میزان ابتلا نباید افزوده می‌شد، ولی احتمالا پروتکل‌ها غیر قابل اجراست. این پروتکل‌ها در محدوده‌های شهری نظیر مترو جواب نمی‌دهد و مردم باز هم در فضای بسیار نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند.»

 ماهر که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا مجدداً در تهران بالا گرفته است. او به تاکید گفت:

«مردم نباید قضیه را تمام شده بدانند و باید تا جایی که می‌توانند رعایت کنند. اگر همه از ماسک استفاده و فاصله مناسب را رعایت کنند، مطمئن باشید اتفاقی برای هیچکس نمی‌افتد.»

بیش از ۲۰ هزار کادر پزشکی ایران و همینطور بیش از ۱۵۰ هزار نیروی بهداشتی زیر سقف ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در حال مقابله‌اند. بیش از ۱۰۰ پرستار و پزشک ایرانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته علی ماهر، معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران تا  ظهر دوشنبه ۲۲ اردیبهشت به ۱۰۹۲۸۶ نفر افزایش یافت. تاکنون بر اساس آمارهای وزارت بهداشت دست‌کم ۶۶۸۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همه‌گیری ویروس کرونا با بازگشایی مشاغل و مراکز صنعتی در روزهای اخیر در استان خوزستان اوج گرفته و برای اولین بار بعد از از سر گذراندن پیک اول بیماری آبادان به طور کامل قرنطینه شد.

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/503819

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.