ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران زغال‌سنگ کرمان وارد هفتمین‌روز شد

کارگران به مشکلات متعددی از جمله واگذاری کارخانه در بورس معترضند. وعده‌های مسئولان تاکنون متحقق نشده است.

اعتصاب کارگران شرکت زغال‌سنگ کرمان برای هفتمین روز ادامه یافت. مسئولان استان بار دیگر وعده‌های پیشین را تکرار کردند.

کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان از یک هفته قبل دور تازه‌ای از اعتراضات خود را آغاز کردند. عکس: آرشیو
کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان از یک هفته قبل دور تازه‌ای از اعتراضات خود را آغاز کردند. عکس: آرشیو

کارگران زغال‌سنگ کرمان دوشنبه ۲۲ اردیبهشت مقابل ساختمان مرکزی شرکت دست به اعتراض زدند.

بر اساس ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان مدیرعامل زغال‌سنگ کرمان را دروغگو خطاب می‌کنند و خواستار پاسخگویی به مطالباتشان هستند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

معادن زغال‌سنگ کرمان برای تسویه بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور واگذار شده است و حالا مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد هم از فروش سهام شرکت در بورس خبر داده است.

کارگران نگرانند که مجدداً نیروی کار آنها در تملک پیمانکاران قرار بگیرد و آن‌ها به کارگران «اجاره‌ای» تبدیل شوند و از سوی دیگر بخش خصوصی به قصد سودجویی زمین‌های پشتوانه شرکت را به تدریج بفروشد.

آن‌ها همچنین خواهان امنیت شغلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اعمال ضریب شغلی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای قانون اضافه کار، افزایش دستمزد متناسب با نوع شغل و میزان سختی کار و اعمال افزایش‌های سالیانه برای کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان‌اند.

اعتصاب بیش از سه هزار کارگر شرکت زغال سنگ کرمان ۱۵ اریبهشت با خواست تامین امنیت شغلی، افزایش دستمزد و در مخالفت با واگذاری سهام شرکت اعتصاب کردند. صدها تن از کارگران برای تجمع به کرمان رفته و در ساختمان شرکت زغال سنگ کرمان تجمع کردند.

یکی از کارگران در بیان خواست‌ها گفت: «پس از برگزاری تجمع اول اردیبهشت، مقام‌‌های استان وعده دادند که تا ۱۰ اردیبهشت ماه به مشکلات کارگران رسیدگی می‌کنند. محقق نشدن این وعده و ملغی نشدن تصمیم واگذاری سهام شرکت زغال‌سنگ کرمان به بخش خصوصی موجب شد، که امروز هم دست از کار بکشیم.»

به دنبال این اعتصاب که با تجمع مقابل فرمانداری‌ و دفاتر امام جمعه رزن، کوهبنان و راون همراه بود، استاندار کرمان از تشکیل جلسه و رسیدگی به مطالبات کارگران خبر داد.

قرار بود اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پنجشنبه هفته گذشته برای رسیدگی به مطالبات کارگران به کرمان سفر کند اما در آخرین لحظه سفرش لغو شد.

رضا اشک سرپرست اداره کل استانداری کرمان امروز در واکنش به تداوم اعتصاب کارگران وعده‌های گذشته را تکرار کرد و گفت برخی از مطالبات کارگران در استان قابل حل است و برخی به تصمیم‌گیری‌های فرا استانی نیاز دارد. او در رابطه با هر دو دسته مشکلات وعده رسیدگی داد.

زغال‌سنگ کرمان در حالی قرار است در بورس عرضه شود که کارشناسان اقتصادی بازده بسیار بالای بازار بورس (۱۸۰ درصد در سال گذشته و ۶۰ درصد از ابتدای سال جاری) را فشار مضاعفی بر بخش رو به ویرانی تولید می‌دانند.

بخش تولیدی اقتصاد به دلیل تحریم‌ها و بحران ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا به شدت ضربه خورده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.