ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آمریکا: دولت افغانستان و طالبان با هم همکاری کنند

مایک پمپئو حملات کابل و ننگرهار را محکوم کرد و از طرفین خواست برای محاکمه عاملان حملات تروریستی با هم متحد شوند. اشرف غنی آرایش نیروهای امنیتی را به حالت تهاجمی درآورد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات مرگ‌بار در کابل و ننگرها را محکوم کرد و از دولت افغانستان و از طالبان خواست برای بازداشت و محاکمه عوامل این حادثه «فجیع، تروریستی و هولناک» با هم همکاری کنند. زلمی خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز بر همین معنا تأکید کرد. در همان حال اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان آرایش نیروهای امنیتی را از تدافعی به تهاجمی درآورد.

وزارت خارجه آمریکا: دولت افغانستان و طالبان با هم همکاری کنند
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا: دولت افغانستان و طالبان برای محاکمه عوامل حملات تروریستی با هم همکاری کنند (عکس شاتر استاک)

مهاجمان مسلح صبح سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به «بیمارستان ۱۰۰ بستر دشت برچی» در غرب کابل که پزشکان بدون مرز آن را اداره می‌کنند حمله کردند. وزارت صحت افغانستان اعلام کرد که در این حمله ۱۶ نفر از جمله دو نوزاد کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز مجروح شدند. ساعتی پس از حمله مهاجمان در کابل، یک مراسم خاکسپاری در ولایت ننگرهار نیز هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله ۲۴ نفر کشته و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند. طالبان که در نوامبر گذشته بعد از مذاکرات فشرده در دوحه قطر با آمریکا توافق صلح امضاء کرده‌اند، مسئولیت این حملات را به عهده نگرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«ایالات متحده آمریکا این دو حمله وحشتناک در افغانستان را به شدت محکوم می‌کند. ما دریافتیم که طالبان مسئولیت این حملات را به عهده نگرفتند و هر دو حمله را محکوم کردند. طالبان و دولت افغانستان می‌بایست با هم همکاری کنند و عاملان این حملات را در دادگاه محاکمه کنند.»

گروه دولت اسلامی (داعش) که برای نفوذ در افغانستان با طالبان در رقابت است، مسئولیت حمله به ننگرهار را به عهده گرفت.

زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان ساعتی بعد از انتشار بیانیه وزارت خارجه آمریکا در پیامی در توییتر نوشت:

«همکاری طالبان و دولت افغانستان در برابر دشمن مشترکی که مرتکب چنین جنایاتی می‌شود، و همکاری برای مهار نمودن کووید ۱۹، ضروری است. ناکامی در این کار، افغانستان را در برابر تروریسم، بی‌ثباتی و مشکلات اقتصادی آسیب‌پذیر خواهد گذاشت. اکنون زمان پیش رفتن به سوی صلح است.»

به گزارش هشت صبح، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بعد از حملات کابل و ننگرهار در یک پیام تصویری گفت که با وجود خواست مکرر مردم و حکومت افغانستان، جامعه جهانی و عالمان دینی، گروه طالبان تن به آتش‌بس نمی‌دهند و به حملات خود حتی شدت هم بخشیده‌اند. به گفته غنی طالبان نه‌تنها از «افغان‌کشی» دست نکشیده‌اند، بلکه آتش‌ جنگ را شعله‌ور‌تر کرده‌اند.

رئیس جمهوری افغانستان بعد از این مقدمات اعلام کرد به نیروهای امنیتی دستور می‌دهد تا برای دفع حملات و تهدیدات گروه‌های تروریستی و گروه طالبان، بار دیگر آرایش تعرضی در برابر طالبان بگیرند و عملیات‌شان را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.