ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: در بهبهان وضعیت قرمز اعلام شد

پس از یک دوره ۱۰ روزه بازگشایی مشاغل، بهبهان سومین شهر در استان خوزستان است که به طور کامل قرنطینه می‌شود.

شهر بهبهان از نظر شدت همه‌گیری در تقسیمان وزارت بهداشت از شهرهای در وضعیت زرد بود.  پس از یک دوره ۱۰ روزه بازگشایی مشاغل و بازگشت به کار، مجددا روند ابتلا به بیماری عفونی کووید ۱۹ در این شهر رو به افزایش است.

بیمارستان مصطفی خمینی، مرکز درمان کووید ۱۹ در بهبهان (عکس: تسنیم)
بیمارستان مصطفی خمینی، مرکز درمان کووید ۱۹ در بهبهان (عکس: تسنیم)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهردار بهبهان پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت وضعیت شهرستان بهبهان را قرمز اعلام کرد.  علیرضا بهادری گفت:

«متأسفانه اعلام می‌کنم که وضعیت فوق‌العاده بحرانی است و تست‌های مثبت کرونا به مرز انفجار رسیده است.»

شهردار در ادامه صحبت‌هایش گفت:

«از مردم می‌خواهیم قرنطینه خانگی را صد‌ در‌ صد رعایت کنند و خیابان‌ها خلوت شود. البته دستور خاموشی چراغ پارک‌ها و انسداد راه آرامستان نیز فوراً صادر شده است.»

بعد از ماهشهر و آبادان، بهبهان در جنوب شرقی خوزستان سومین شهری است که به طور کامل قرنطینه می‌شود. پیش از این پزشکان در بهبهان هشدار داده بودند که ممکن است همه‌گیری ویروس کرونا در این شهر بحرانی شود.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2020/05/8eM2xhMM5ETxMdRH.mp4"][/video] همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان همزمان با بازگشایی مشاغل و صنایع و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در این استان صنعتی ایران بالا گرفته و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت به یک وضعیت بغرنج بدل شده، چنانکه تعداد مبتلایان هم در کمتر از یک ماه حتی دو برابر شده است. با این‌حال مدیریت شب‌های قدر به نماینده ولی فقیه واگذار شد. بسیج هم مسئولیت توزیع غذا در بین گرسنگان را به عهده گرفت. 

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه ۲۱ اردیبهشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی علت روند صعودی همه‌گیری ویروس کرونا در استان را افزایش تست‌های تشخیص و مهم‌تر از آن کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد. شریعتی گفت:

«بعد از اینکه شرایط از حالت قبلی خارج و به تدریج فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر شد، متاسفانه مردم نیز کمتر رعایت کردند و فکر کردند که مسأله تمام شده است. این باعث شد که امکان آلودگی بیشتر شود. تعداد بیماران در خوزستان، ظرف یک ماه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد اما تعداد بستری‌ها ۶۰ درصد افزایش یافته است.»

در استان خورستان فصل برداشت فراررسیده است. به همین سبب دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده که در شهرهای قرمز استان ورودی شهرها باز بماند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت در ایران تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از شش هزار نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/502818

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مدیریت انسان ستیز بحران کرونا در ایران

    مدیریت انسان ستیز بحران کرونا در ایران ◼️بنا به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان : همه مردم باید کرونا بگیرند. با این تئوری و استدلال جمهموری اسلامی مردم را در مقابل این ویروس بحال خود رها کرده تا آنها را در مبارزه علیه ویروسی بنام جمهوری اسلامی ناامید و خسته کند. #کولبر_نیوز #kolbarnews @kolbarnews