ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکسن ضد کرونا آلمان روی حیوانات جواب داد

شرکت زیست فناوری کوروک ( CureVac) اعلام کرد در خرداد سال جاری اولین نمونه‌های واکسن ضد کرونا را روی انسان آزمایش می‌کند. این همان شرکتی است که ترامپ در پی آن بود.

شرکت زیست فناوری کوروک ( CureVac) آلمان اعلام کرد: آزمایش واکسن ضد کرونا این شرکت که در دوز کمی به حیوانات تزریق شد، واکنش سیستم ایمنی بدن این حیوانات را به همراه داشت. بر این اساس این شرکت همراه با شرکت بیونتک (BioNTech)  مستقر در شهر ماینس آلمان هم در ژوئن/ خرداد سال جاری اولین نمونه‌های واکسن ضد کرونا را روی انسان آزمایش می‌کند.

آلمان مجوز آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا را صادر کرد (عکس: .shutterstock )

روزنامه دی ولت مارس/ فروردین سال جاری همزمان با بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از جمله در ایالات متحده، گزارش داده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شرکت دارویی کوروک ( CureVac) یک میلیارد دلار پیشنهاد داده تا واکسن را «صرفاً ایالت متحده» در اختیار بگیرد. این پیشنهاد خشم وزیران دولت و نمایندگان پارلمان آلمان را برانگیخت. وزیر بهداشت آلمان گفته بود که اگر واکسن تولید شود، باید در دسترس همه کشورهای جهان قرار بگیرد. وزیر اقتصاد آلمان نیز هشدار داده بود که دولت در صورت لزوم برای جلوگیری از دست‌درازی نیروهای خارجی به دستاوردهای پژوهشی داخلی به هر اقدامی دست می‌زند. اکنون به گزارش خبرگزاری رویترز ظاهراً آزمایش محصول این شرکت روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت کوروک اعلام کرد که اطلاعاتی که از آزمایش واکسن ضد کرونا بر روی حیوانات به دست آمده انتظارات این شرکت را برآورده کرده است. انتظار شرکت کوروک این بود که واکسن ساخت آن‌ها باعث ایجاد پاسخ ایمونولوژیک قوی برای خنثی کردن عامل بیماری کووید-۱۹ شود.

دیتمار هوپ که حدود ۸۰ درصد از سهام کوروک را در اختیار دارد در مصاحبه با رویترز گفت پژوهشگران قصد دارند اولین آزمایش‌های بالینی روی داوطلبان سالم را در ژوئن/ خرداد سال جاری آغاز کنند.

شرکت بیونتک (BioNTech)  مستقر در شهر ماینس آلمان هم مجوز آزمایش واکسن ضد کرونا بر روی داوطلبان سالم را دریافت کرده است. محصولات این دو شرکت به گروه واکسن‌های مبتنی بر ژن یا به اصطلاح واکسن‌های mRNA تعلق دارد و حاوی اطلاعات ژننیکی ویروس کروناست. سلول‌های بدن این اطلاعات را درک می‌کنند و با تولید آنتی‌ژن به آن پاسخ می‌دهند.

 مرحله دوم کارآزمایی بالینی در پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

تا جمعه ۱۵ مه/ ۲۶ اردیبهشت در جهان ابتلای قطعی بیش ۴ میلیون و ۵۲۸ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده و به ثبت رسیده است. از میان این جمعیت تاکنون ۳۰۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند. آمریکا با یک میلیون و ۴۵۷ هزار مبتلا در صدر کانون‌های شیوع کووید ۱۹ در جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.