ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران کرونا: چندین شهر در خوزستان تعطیل شدند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان می‌گوید ۹ شهر خوزستان و به تدریج چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند و ممکن است تعطیلی‌ها ادامه یابد. برگزاری مراسم مختلف از جمله عید فطر نیز ممنوع شد.

با افزایش شیوع ویروس جدید کرونا در خوزستان ۹ شهر این استان و به تدریج چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند. سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از مردم خواست تا از برگزاری مراسم مختلف خودداری کنند.

کرونا در ایران ـ عکس از خبرگزاری تسنیم

همه‌گیری بیماری کوویدـ ۱۹ در استان خوزستان همزمان با بازگشایی مشاغل و صنایع و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در این استان بالا گرفته است و همین موضوع موجب ادامه وضعیت قرمز در خوزستان شده است.

رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، جمعه ۲۶ اردیبهشت اعلام کرد که این ستاد در جلسه بعد از ظهر جمعه خود با توجه به نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، درباره ادامه تعطیلی‌ها در هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

با این‌که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بود مدارس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه بازگشایی شوند، اما این ستاد تصمیم گرفت این هفته مدارس تعطیل بمانند.

نجاتی از مردم خواست محدودیت‌ها را رعایت کنند تا در ۱۰ روز آینده نتیجه رفتار‌ها مشخص شود. او گفت: «با تغییر رفتار مردم و عادی شدن شرایط، شاهد افزایش موارد ابتلا بوده‌ایم که در این راستا جلساتی برگزار شد و از روز دوشنبه، ۹ شهر قرمز خوزستان و به تدریج چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند.»

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از بزرگان اقوام استان خواست تا برگزاری مراسم عروسی و عزا را منع کنند و در این مراسم شرکت نکنند. او همچنین از مردم خواست که از برگزاری مراسم عید فطر هم خودداری کنند.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی ۴۲۴ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در خوزستان در ۲۴ ساعت قبل از آن خبر داد.

براین اساس در این ۲۴ ساعت به‌تفکیک، اهواز ۲۱۱، دزفول ۵۱، شوشتر ۲۹، آبادان ۲۸، باوی ۱۶، شوش ۱۱، کارون ۱۰، دشت آزادگان هشت، ماهشهر هشت، رامهرمز هفت، مسجدسلیمان هفت، شادگان هفت، خرمشهر ۶، بهبهان پنج، حمیدیه: پنج، باغملک سه، رامشیر سه، گتوند سه، هویزه دو، اندیمشک دو و امیدیه یک مورد ابتلای جدید به بیماری کوویدـ ۱۹ داشته‌اند.

به‌گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از ابتدای شیوع اپیدمی در خوزستان تاکنون ۳۲۶ بیمار مبتلا به کوویدـ ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺮﻩ‌ﺑﻨﺪﯼ، ﺭﺋﯿﺲ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍﺯﯼ ﺍﻫﻮﺍﺯ  نیز شامگاه چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در شبکه تلویزیونی محلی هشدار داد و گفت: «این بیماری به‌شدت در استان خوزستان در حال رخنه کردن و ایجاد آلودگی بسیار وسیع است. در حال حاضر چندین روز است که تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان رازی اهواز به علت بیماری کرونا بسیار زیاد شده است و متأسفانه اوضاع خوزستان در این زمینه رو به بحرانی‌شدن می‌رود.»

رئیس بیمارستان رازی اهواز همچنین افزود اکنون از هر ۱۰۰ نفری که به‌دلیل ابتلا به ویروس کوویدـ ۱۹  به اورژانس بیمارستان رازی اهواز مراجعه می‌کنند ۵۰ نفر باید حتماً بستری شوند و «این آمار بسیار بالایی است».

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه ۲۱ اردیبهشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی علت روند صعودی همه‌گیری ویروس کرونا در استان را افزایش تست‌های تشخیص و مهم‌تر از آن کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، علیرضا بهادری، شهردار بهبهان وضعیت این شهرستان را قرمز اعلام کرد و گفت: «متأسفانه اعلام می‌کنم که وضعیت فوق‌العاده بحرانی است و تست‌های مثبت کرونا به مرز انفجار رسیده است.»

در همین روز، اسعد شرهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: «در ستاد مرکزی مقابله با کرونای خوزستان با بازگشایی‌ها مخالفت کردیم، پس از بازگشایی‌ها هم از حدود دو هفته قبل، بارها درخواست تعطیلی اصناف و ادارات را داشتیم اما متأسفانه ستاد مرکزی در تهران خیلی دیر موافقت کرد.»

ریاست ستاد ملی مدیریت کرونا با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران است.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی که امروز جمعه ۲۶ اردیبهشت منتشر شد، مجموع بیماران کوویدـ ۱۹ در ایران به ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمهوری اسلامی به فضای کرونائی جامعه نیاز دارد.

    جمهوری اسلامی به فضای کرونائی جامعه نیاز دارد. ◾️با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران، هنوز وضعیت شماری از استان‌های کشور از جمله خوزستان، خراسان، لرستان و... قرمز و بحرانی است و در شماری دیگری از استان‌های کشور از جمله کردستان و کرمانشاه شمار مبتلایان روبه افزایش است. حاکمیت مردم را در جدال با کرونا بحال خود رها کرده است. رژیم به این فضا نیاز دارد تا مردم را بدون تامین معیشت در خانه نگاه دارد، آنها را خسته و ناامید کند و فضای جامعه را گورستانی کند و بقاء خود را در حالیکه در بحرانی عمیق بلحاظ اقتصادی دست و پا می زند، مشروعیتی ندارد و استراتژی منطقه ایی اش شکست خورده و در حال عقب نشینی مفتضحانه به داخل مرزهاست، چند صباحی دیگر تضمین کند. اراده طبقه کارگر و مردم زحمتکش بدون شک این معادله را بهم خواهد زد. #کولبر_نیوز #kolbarnews @kolbarnews