ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس به کلیات طرح «مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل» رای مثبت داد

نمایندگان مجلس این طرح را به اتفاق آرا به تصویب رساندند. برای طرح مزبور هیچ مخالفتی ثبت‌نام نکرده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوشنبه ۲۹ اردبیهشت کلیات طرح دوفوریتی «مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل علیه صلح و امنیت» را مورد بررسی قرار دادند و با کلیات این طرح به اتفاق نظر و بدون هیچ رأی مخالفی موافقت کردند.

مجلس شورای اسلامی

بر اساس این طرح، صدور هرگونه مجوز برای مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات یا سازمان‌های مردم‌‌نهاد وابسته به اسرائیل در کلیه نمایشگاه‌ها یا هرگونه همایش یا گردهمایی داخلی و بین‌المللی یا مشارکت یا معاونت در صدور آن ممنوع است و مرتکب به حبس درجه پنج و محرومیت دائمی از تصدی خدمات عمومی و دولتی محکوم می‌شود.

همچنین هرگونه استفاده از سخت‌افزارهای تولید اسرائیل در ایران و فعالیت سکوهای نرم‌افزاری متعلق به این کشور و هرگونه ارائه خدمات شرکت‌های ایرانی به این سکوها ممنوع شده است. کسانی که خلاف این قانون عمل کنند به حبس تعزیری درجه پنج و پنج سال محرومیت از خدمات عمومی و دولتی محکوم می‌گردند.

مرکز ملی فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده است نسبت به شناسایی این سخت‌افزارها و سکوها اقدام و مراتب را جهت اعمال قانون به دادستان کل کشور اعلام کند.

یک هفته قبل مجلس شورای اسلامی ایران به طرح دو فوریتی رای داد که بر اساس ماده ۱۱ آن «برگزاری هرگونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی» ممنوع می‌شد.

تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون ممکن بود محرومیت ورزشکاران ایران از مسابقات بین‌المللی را به دنبال داشته باشد. سید حسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اما یکشنبه ۲۸ اسفند گفت: ماده مربوط به منع رویارویی ورزشکاران با حریفان اسراییلی از این طرح حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.