ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم ۷ سال زندان برای شهرام جزایری تایید شد

باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی بعد از دو سال جزئیاتی از دو پرونده تاجر ایرانی که با اقازاده‌‌ها در ارتباط بود را افشا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی شهرام جزایری که مرداد سال ۹۷ در آذربایجان غربی و هنگامی که در پوشش یک شهروند افغانستانی قصد خروج از کشور را داشت بازداشت شد، به ۷ سال زندان محکوم شده است.

حکم ۷ سال زندان برای شهرام جزایری تایید شد

مرداد ۹۷ مأموران گمرک در ماکو حین بازرسی یک محموله «عدس» دریافتند که قاچاقچیان انسان در پوشش این محموله سعی در انتقال چندین نفر به ترکیه را داشتند.  شهرام جزایری در میان این اشخاص بود. از همان روز بازداشت تا امروز علت دستگیری و زندانی شدن جزایزی رسانه‌ای نشده بود، اما اکنون باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده است که در دو سالی که از بازداشت جزایری می‌گذرد دو پرونده برای او تشکیل شده که هر دو به صدور حکم قطعی انجامیده است.

بر همین اساس در پرونده اول که به موضوع کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی اختصاص دارد، شاکی با دریافت سه برابر وجه رضایت داده و شکایت خود را پس گرفته، اما دادگاه از جنبه عمومی جرم جزایری را به ۷ سال حبس محکوم کرده است.

این حکم در دادگاه تجدید نظر هم تایید شده است.

پرونده دوم جزایری ارتباط مستقیم با پرونده قدیمی او دارد. در آن پرونده جزایری به رد مال ۵۰ میلیون دلاری که از شعبه بانک ملی در امارات دریافت کرده محکوم شده بود.

حال بار دیگر پرونده‌ای با این موضوع برای جزایری تشکیل شده و در ارتباط با همان ۵۰ میلیون دلار به پرداخت خسارات تاخیر تادیه بابت ارز خارجی LC محکوم شده است.

شهرام جزایری در سال ۱۳۸۱ در سن ۲۹ سالگی و در جریان بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی بعد از انقلاب تا آن تاریخ، بازداشت شد. بیش از ۵۰ نفر به عنوان شرکای جرم شهرام جزایری روانه دادگاه شدند که اغلب آنان فرزندان مقام‌های حکومتی بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.