ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: کمبود پزشک و پرستار در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان می‌گوید کمبود کادر درمانی به‌ویژه در روستاها مشهود است. این در حالی است که در یک ماه اخیر آمار مثبت کرونا در هرمزگان افزایش داشته است.

در حالی‌که در یک ماه اخیر آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در استان هرمزگان افزایش یافته است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از کمبود شدید کادر درمانی در روستاها و کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان خبر داد.

کرونا در ایران ـ عکس از آرشیو

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در یک نشست خبری، با بیان این‌که آمار مثبت ابتلا به ویروس کوویدـ ۱۹ در هرمزگان با یک شیب مشخص رو به افزایش است، گفت: «اکنون با کمبود شدید پزشک و کادر بهداشتی به‌ویژه در روستاها روبه‌رو هستیم. همچنین در بیمارستان‌های استان نیز با کمبود پرستار هم مواجه هستیم.»

به‌گفته فرشیدی از ابتدای شیوع کوویدـ ۱۹ در هرمزگان ۳۱ نفر فوت کرده‌اند.

هرمزگان یکی از استان‌هایی است که در اقتصاد ایران نقش مهمی دارد و از آن به‌عنوان دروازه تجارت کشور یاد می‌شود. روند افزایشی آمار مبتلایان به ویروس کوویدـ ۱۹ در استان هرمزگان در هفته‌های اخیر موجی از نگرانی را ایجاد کرد. در حالی‌که سیر نزولی ابتلا به کوویدـ ۱۹ در این استان پیش از آغاز فعالیت‌های عمومی دیده می‌شد، بازگشایی صنوف، بازارها و کسب و کارهای مختلف، ادارات و مدارس بر شمار مبتلایان افزود.

به‌گزارش رسانه‌های رسمی ایران، در هفته‌‌های اخیر پس از آغاز فعالیت‌های اقتصادی میانگین ابتلا به کوویدـ ۱۹ در هرمزگان ۶۰ نفر در روز بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با تأیید این‌که در یک ماه اخیر آمار مثبت کوویدـ ۱۹ در هرمزگان رو به افزایش است گفت روزانه بیش از ۵۰۰ تست کرونا گرفته می‌شود و و وضعیت استان قرمز نیست.

حسین فرشیدی تنها راه کنترل کوویدـ ۱۹ را رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و قوانین قرنطینه دانست و گفت: «سیاست اصلی بهداشت و درمان استان هرمزگان شناسایی افراد پرخطر و افزایش تست‌ها در شناسایی افراد مثبت است.»

او گفت: «هفته گذشته به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد دادیم که از سوی دولت یا استان یارانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی اعطا شود تا در تهیه ماسک مناسب نیز دچار مشکل نشوند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جمعه ۲۶ اردیبهشت افزایش موارد مثبت ابتلا به کوویدـ ۱۹ در این استان را «نگران‌کننده و خطرناک» دانسته و گفته بود در صورت رعایت نکردن فاصله‌‌گذاری اجتماعی آثار شیوع این ویروس دو هفته دیگر ظاهر می‌شود.

به‌گفته او افزایش موارد مثبت بیشتر در شهرها و مکان‌های شلوغ است که نشان‌دهنده اجرا نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است. همچنین اکنون همه شهرستان‌های هرمزگان به‌ویژه بندرعباس، میناب، کیش، قشم، حاجی‌آباد، بندرلنگه، رودان بیشتری و پارسیان، بندرخمیر، جاسک، بستک، سیریک و بشاگرد مبتلا به کرونا وجود دارد.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی نیز در گزارش ۲۷ اردیبهشت‌ماه خود از پیک جدید کرونا در استان هرمزگان خبر داده بود.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز نسبت به افزایش موارد ابتلا به کوویدـ ۱۹ در این استان هشدار داده و گفته بود: «مردم اگر توصیه‌ها را رعایت نکنند، ممکن است هرمزگان به لحاظ افزایش بیماری کرونا به وضعیت فعلی استان خوزستان دچار شود.»

خوزستان صعودی‌ترین آمار مبتلایان به کوویدـ ۱۹ را در ایران دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.