ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ برای سازمان جهانی بهداشت ضرب‌الاجل تعیین کرد

ترامپ در نامه‌ای گفته است که اگر سازمان جهانی بهداشت در ۳۰ روز آینده متعهد به تغییرات اساسی نشود، در عضویت آمریکا در این سازمان تجدید نظر خواهد کرد.

در پی انتقادهای پیشین ترامپ به سازمان جهانی بهداشت، او در نامه‌ای ۳۰ روز به این سازمان مهلت داده است تا در ساختار خود تغییرات اساسی انجام دهد در غیر این صورت در عضویت آمریکا در این سازمان تجدید نظر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ـ عکس از آرشیو

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از عملکرد ضعیف این سازمان در هفته‌های نخست شیوع ویروس جدید کرونا در چین نوشته و سازمان جهانی بهداشت را متهم کرده است که به موقع هشدارهای لازم در این زمینه را به کشورهای جهان نداده است.

ترامپ در این نامه نوشته است: «خطاهای مکرر از سوی شما و سازمان متبوع‌تان در واکنش به این بیماری همه‌گیر برای دنیا بسیار پرهزینه بوده است. تنها راه پیش رو برای سازمان جهانی بهداشت این است که اگر واقعاً بتواند، استقلال خود را از چین نشان دهد.»

رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده است که دولتش پیش از این گفت‌وگو با رئیس سازمان جهانی بهداشت در مورد چگونگی اصلاح این سازمان را آغاز کرده اما در این زمینه سرعت عمل لازم است.

او گفته است که اگر سازمان جهانی بهداشت تغییرات اساسی لازم در ساختار خود را انجام ندهد، آمریکا در مدت ۳۰ روز سهم خود از بودجه این سازمان را به‌طور کامل قطع خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که پرداخت سهم آمریکا از بودجه سازمان جهانی بهداشت در ماه آوریل را مسدود خواهد کرد. ترامپ این سازمان را به سوء مدیریت در بحران کوویدـ ۱۹ و یک جانبه‌بودن به سود چین متهم می‌کند. او به‌تازگی از سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان «دست‌نشانده چین» یاد کرده است.

سازمان جهانی بهداشت و دولت چین این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

بسیاری از سیاستمداران جهان از جمله رهبران کشورهای اروپایی با وجود انتقادهایی از سازمان جهانی بهداشت، اقدامات ترامپ علیه این سازمان را غیرمسئولانه می‌دانند و معتقدند در شرایط کنونی که مقابله با کوویدـ ۱۹ از اولویت برخوردار است نباید این سازمان را تضعیف کرد.

آمریکا یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان بودجه سازمان جهانی بهداشت است. در سال ۲۰۱۹ ایالات متحده ۴۰۰ میلیون دلار (بیش از ۱۰ برابر چین و بیش از دو برابر سایر اعضا) بودجه به سازمان جهانی بهداشت اختصاص داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    به والله یه مرد تو دنیا باشه که بی عرضه ها رو سر جاشون بنشونه اون ترامپه , بقیه فقط بلدن قنپذ در کنن و صاف صاف راه برن که کت و شلوارشون خاکی نشه . به چیزی عمل نمیکنن هیچ بلکه هیچ کاری نمیکنن تا بلکه یهو کاره اشتباه نباشه که اینا بدنام بشن .