ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی روز قدس سپاه با خودرو در تهران و سایر شهرهای ایران لغو شد

چند ساعت بعد از واکنش‌ها به پیام‌های خامنه‌ای در تویبتر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد راهپیمایی با خودرو در روز قدس برگزار نمی‌‌شود. نه فقط در تهران بلکه در هیچ شهر ایران.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تهران را برای برگزاری راهپیمایی با خودرو در روز قدس به سپاه پاسداران سپرده بود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد راهپیمایی با خودرو در روز قدس برگزار نمی‌‌شود.

خامنه‌ای به مناسبت روز قدس این پوستر را در سایت‌اش منتشر کرد: نقشی از آرزوهای رهبر جمهوری اسلامی. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد راهپیمایی روز قدس با خودرو در تهران و در سایر شهرهای ایران برگزار نمی‌شود.

 سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح پنجشنبه یکم خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

 «ابتدا گفته شد که می‌توان با توجه به شرایطی که درپی کرونا در کشور ایجاد شده، راهپیمایی روز قدس را به شکل نمادین و به صورت خودرویی برگزار کنند، اما پس از آن تصمیم تغییر کرد و بنا شد تا در این روز راهپیمایی خودرویی نداشته باشیم.»

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بدون آنکه به مرجع تصمیم‌گیری اشاره‌ای کند گفت:

«در هیچ جای کشور راهپیمایی خودرویی در روز قدس نخواهیم داشت و این موضوع منتفی شده است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، شنبه ۲۷ اردیبهشت در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده بود که مراسم روز قدس در سال جاری در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت آنها سفید است و نماز جمعه در آن برقرار است، برگزار می‌شود. روحانی همچنین تهران را برای برگزاری راهپیمایی با خودرو در اختیار سپاه پاسداران قرار داده بود.

بعد از انقلاب بهمن ۵۷ هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس برگزار می‌شود. خمینی درباره اهمیت این روز گفته بود که روز حکومت اسلامی است. شعار محو اسرائیل هم در سال‌های گذشته از شعارهای ثابت روز قدس بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در چند پیام در توییتر گفت، «محو دولت اسرائیل» به معنای محو یهودیان نیست. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم شامگاه چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت در مصاحبه با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ‌درباره پیش‌بینی خامنه‌ای مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵سال آینده گفت:

«آنچه که حضرت آقا - از دیدگاه بنده - فرمودند یک پیش‌بینی است نه یک اقدام.»

پس از توافق سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۵+۱، اسرائیل اعلام کرد امنیت کشور اسرائیل برای ۲۵ سال آینده تضمین است. خامنه‌ای در پاسخ به بیانیه اسرائیل گفته بود:

«من به شما اول می‌گویم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، دوم اینکه در این دوره ایران روح مبارزه و جدیت و جهاد را حفظ خواهد کرد و شما هر لحظه نگران خواهید بود.»

اما بعد از خروج آمریکا از برجام، خامنه‌ای شعار محو اسرائیل را به شعار محو دولت اسرائیل بدل کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.