ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری نیروهای دولتی افغانستان و طالبان در بدخشان

مقامات محلی بدخشان می‌گویند طالبان آتش‌بس سه روزه را نقض کرده است. طالبان خلاف آن را ادعا می‌کند.

به گزارش روزنامه «هشت صبح» افغانستان، مقام‌های محلی ولایت بدخشان می‌گویند  طالبان در جریان آتش‌بس سه روزه، مجموعه‌ای از حملات تهاجمی را در ولسوالی‌های خواهان و راغستان این ولایت اجرا کرده‌اند. طالبان نیروهای دولتی را متهم می‌کنند که به مواضع این گروه در جریان آتش‌بس حمله کرده‌اند.

یک مأمور امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو
یک مأمور امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو

یکشنبه گذشته طالبان در چارچوب توافق‌ صلح دوحه با آمریکا و به عنوان مقدمه‌ای برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغان آتش‌بس سه روزه اعلام کردند و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان تیز با استقبال از این آتش‌بس وعده داد که آزادی دو هزار زندانی طلبان را تسریع کند.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان صبح سه‌شنبه ۶ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود اعلام آتش‌بس در روزهای عید، طالبان به ولسوالی‌های خواهان و راغستان بدخشان حمله کرده‌اند. بر همین اسلس در این درگیری‌ها ۱۵ عضو طالبان کشته و زخمی‌ شده‌اند و یک سرباز ارتش افغانستان کشته و دو سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند. ظاهرا نیروهای دولتی موفق به دفع حمله شده‌اند. در درگیری‌های راغستان هم سه تن از نیروهای طالبان کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز اعلام کرده است که نیروهای دولتی در منطقه «سپیدسنگان» ولسوالی خواهان به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. بر این اساس سه سرباز ارتش افغانستان کشته و ۵ نفر هم مجروح شدند. مجاهد ادعا کرد که طالبان در جریان آتش‌بس در هیچ جا علیه نیروهای دولتی حمله‌ای انجام نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.