ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: کار مجلس ایستادن در برابر دولت نیست

رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی در افتتاحیه مجلس یازدهم با تاکید بر استقلال قوا خواهان «اخوت» شد. روحانی درباره نرخ تورم در سال جاری سکوت کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی که در افتتاحیه مجلس یازدهم ایراد کرد، خواهان همکاری مجلس با دولت شد. روحانی درباره نرخ تورم در سال جاری سکوت کرد.

حسن روحانی در افتتاحیه مجلس یازدهم: «از مجلس اخوت می‌خواهیم.»
حسن روحانی در افتتاحیه مجلس یازدهم: «از مجلس اخوت می‌خواهیم.»

صبح چهارشنبه ۷ خرداد پس از استقرار  سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و روح الله نجابت و محسن فتحی به عنوان دبیران هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس یازدهم به صدا درآمد. خامنه‌ای در پیام خود یادآوری کرد که مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس ریل‌گذاری برای سیاست‌های مورد نظر او از جمله اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.  سید رضا تقوی نیز با گوشه‌چشمی به اختلافات و تنش های موجود بین مجلس اصول‌گرا با دولت گفت مجلس یازدهم نه معاندالدوله و نه وکیل‌الدوله است.

بخش نخست سخنرانی روحانی به ضرورت همکاری مجلس با دولت اختصاص داشت و بخش دوم و پایانی سخنرانی او دستاوردهای دولت را به نمایندگان یادآوری می‌کرد. روحانی به نمایندگان تذکر داد:

«کار مجلس اجرایی نیست، استقلال قوا در قانون اساسی ما تضمین شده و استقلال قوا به معنای ایستادن در برابر یکدیگر نیست.»

روحانی مهم‌ترین خواسته خود را به این شکل بیان کرد: «از مجلس اخوت می‌خواهیم.»

سپس سیاهه‌ای از کارنامه دولت را ارائه داد که در نظر رئیس جمهوری اقدامات مثبتی است: مقابله مؤثر با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران، تقویت شبکه مجازی، رشد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در زمینه تولید بنزین، تقویت بنیه نظامی نیروهای مسلح و گسترش زیرساخت‌های کشور.

روحانی بر نرخ تورم در سال ۹۵ تأکید کرد و درباره نرخ تورم ۳۷ درصدی در سال جاری ترجیح داد سکوت کند.

محمود واعظی، دوشنبه گذشته هشدار داده بود که دولت در کار مجلس دخالت نمی‌کند و انتظار دارد که مجلس هم در کار دولت دخالت نکند. حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز با پیامی در توییتر نوشته بود که دولت به سمت مجلس دست دوستی دراز می‌کند. انتظار می‌رود استیضاح روحانی در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.