ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا همکاری با سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد

دونالد ترامپ می‌گوید سازمان بهداشت جهانی «تحت نفوذ کامل چین» است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۹ مه/ ۹ خرداد اعلام كرد كه ایالات متحده به روابط خود با سازمان بهداشت جهانی خاتمه خواهد داد. او گفت این سازمان «تحت نفوذ کامل چین» است.

ترامپ می‌گوید سازمان بهداشت جهانی «تحت نفوذ کامل چین» است

به گفته ترامپ، از آنجا كه سازمان بهداشت جهانی نتوانسته است اصلاحات مورد درخواست و به شدت مورد نياز را انجام دهد، آمریکا روابط خود را با این سازمان خاتمه خواهد داد:

«ما آن وجوه را به ساير نهادها می‌دهیم و برای تامین نيازهای فوری در حوزه بهداشت جهانی صرف می‌كنيم.»

رییس جمهوری ایالات متحده همچنین گفت:

«جهان به دنبال پاسخی درباره شیوع ویروس کرونا از چین است و ما باید شفافیت داشته باشیم.»

پیش از این ترامپ در اظهارات خود گفته بود كه چین در مورد ویروس کرونا به سازمان بهداشت جهانی به درستی گزارش نداده و به این سازمان فشار آورده است تا «جهان را گمراه كند.»

ترامپ گفت:

«مقامات چینی تعهدات گزارش‌دهی خود به سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفتند. جان‌های بی شماری گرفته شده و مشکلات اقتصادی عمیقی به سراسر جهان تحمیل شده است.»

در مقابل، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز جمعه به سی ان ان گفت:

«ما در این مقطع هیچ‌ اظهارنظری در این باره نداریم.»

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد است و آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی آن، هر ساله ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار این سازمان قرار می‌داد.

۱۱۶ میلیون دلار از این مبلغ، سهمیه تعیین شده توسط سازمان ملل متحد برای آمریکا به عنوان عضو و حدود ۴۰۰ میلیون دلار، آ‌ن کمک داوطلبانه آمریکا بود.

ترامپ گفت در حالی که آمریکا سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت پول می‌دهد، پرداختی چین فقط حدود ۴۰ میلیون دلار یا کمتر است و آمریکا حق دارد خواستار پاسخگویی بهتر این سازمان باشد.

ترامپ پیش از این بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف اعلام کرده بود و اوایل ماه مه با ارسال نامه‌ای گفته بود اگر سازمان بهداشت جهانی در ۳۰ روز آینده متعهد به پیشرفت‌های اساسی نباشد، ایالات متحده به‌طور دائم بودجه را قطع می‌‌کند.

ترامپ قبلا بودجه ایالات متحده به سازمان ملل و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را قطع کرده و از توافق اقلیمی پاریس خارج شده و بارها از سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده است.

سازمان بهداشت جهانی به دلیل اتکا به آمار رسمی دولت چین در رابطه با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اعدادی که بسیاری از مقامات در آن تردید دارند.

منتقدان همچنین درباره استقلال این سازمان تردیدهایی را وارد می‌کنند.

ترامپ گفته است اگر سازمان بهداشت جهانی به درستی عمل می‌کرد، این کشور می‌توانست برای افرادی که از چین وارد می شوند، ممنوعیت مسافرت وضع کند.

کارشناسان بهداشت، قانونگذاران آمریكا و رهبران جهان اما درباره خروج آمریکا از این سازمان ابراز نگرانی كرده‌اند.

آنها می‌گویند ایالات متحده نمی‌تواند این ویروس را به تنهایی از بین ببرد.

در همین زمینه:‌

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسنک

    ترامپ دلقک فاحشه بازی است که قبل از "رئیس جمهور" شدنش شش بار ورشکست شده بود. پولهایی که از مافیای روس به دستش رسید او را از آخرین ورشکستگی اش نجات داد. در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ دومیلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون داشت و فقط به خاطر مقررات ارتجاعی انتخاباتی در آمریکا بود که از کلینتون "برد." در تاریخ آمریکا رهبری به حماقت, وقاحت و دریده گی ترامپ وجود ندارد. تا امروز ۱۰۰,۰۰ آمریکایی به خاطر سوء مدیریت و ندانم کاری های ترامپ جان باخته اند. اکنون در سرتاسر آمریکا تظاهرات علیه دولت ترامپ و سیاستهای نژاد پرستانه اش جریان دارد. دیشب تظاهرات کنندگان کاخ سفید را برای چندین ساعت محاصره کرده بودند, و پس از آن به تظاهرات خود مقابل هتل ترامپ ادامه دادند. تنها کار مثبت ترامپ از بین بردن قاسم سلیمانی بود, که آنهم نه بخاطر کمک به مردم ایران بلکه به خاطر پرت کردن افکار عمومی مردم آمریکا از استیضاحش بود.

  • m

    سازمان بهداشت جهانی مرغی هست که در آمریکا دانه میخوره توی دنیا میرینه و در چین تخم میزاره